Square Enix: "Chcemy tworzyć stałe, sieciowe gry"
W sytuacji, gdy Square Enix ma kłopoty finansowe, a sprzedający się w blisko 4 milionach egzemplarzy Tomb Raider (najszybciej rozchodząca się część w historii serii!) nie jest rezultatem satysfakcjonującym, firma musi szukać nowych sposobów na egzystencję.
I chyba znalazła - w jednym z wywiadów przedstawiciele wydawcy stwierdzili, że zamierzają postawić na... produkcje sieciowe. Spokojnie - nie chodzi o MMO.
Darrell Gallagher, szef Crystal Dynamics, a od niedawna także głównodowodzący studiami Square Enix w Europie i Stanach Zjednoczonych, w tekście opublikowanym na łamach Gamasutry wyjawił, że nowy Tomb Raider od dnia swojej premiery sprzedał się w liczbie 4 milionów egzemplarzy. Zaznaczył również, że Sleeping Dogs oraz Just Cause 2 wciąż cieszą się ogromną popularnością wśród graczy - w obie produkcje co miesiąc gra w sumie ponad pół miliona osób. I właśnie to spowodowało narodzenie się nowego pomysłu.
Gallagher twierdzi, że Square Enix w swoich tytułach chce wyjść poza standardowy podział na początek, środek i koniec.
"Nasze gry mogą być w większym stopniu podatne na rozszerzanie [nową zawartością] i bardziej stałe - dzięki temu moglibyśmy je rozwijać. Projektować je w taki sposób, by nasze produkcje żyły przez lata, a nie tygodnie. Nie mówię o MMO - choć koncepcja jest podobna. Mówię o tworzeniu trwałych, sieciowych doświadczeń zbudowanych na fundamentach gier, które dobrze znamy. Oczywiście nie znajdzie to zastosowania we wszystkich tytułach, nie ma rozwiązania, które sprawdzałoby się w każdym przypadku. Ale jako szerszy cel, jest to na pewno coś, do czego niektóre nasze marki niesamowicie pasują i chciałbym to zbadać" - mówi Gallagher.
Zarysowana przez Gallaghera wizja najpewniej będzie realizowana w nadchodzącej generacji konsol przez całą branżę, co zresztą widzimy już teraz - wśród kilku zapowiedzianych next-genowych tytułów są produkcje, które łączą tryby single i multi, zacierając pomiędzy nimi granice. Dobrym przykładem jest tu chociażby The Crew czy DriveClub.