Squad - realistyczny symulator wojny z rekordami sprzedaży i popularności
Squad wyrasta na poważnego pretendenta do zawładnięcia lwiej części rynku taktycznych strzelanek. Okazuje się, że dzieło Offworld Industries może pochwalić się kapitalnymi wynikami.
Squad wydany został we wrześniu 2020 roku po kilku latach tkwienia na etapie Wczesnego Dostępu (tzw. Early Access). Gra wpasowuje się w kanony taktycznej, wojennej strzelanki nastawionej na komunikację i współpracę. Deweloperzy do dyspozycji oddali 22 map. Na serwerach toczone są zacięte pojedynki z udziałem nawet 100 graczy.
Tytuł nacechowany jest dynamizmem, a jednocześnie nastawiony jest na taktykę i współpracę, co pozwala stwierdzić, że gra wykonaniem i mechanikami przypomina takie produkcje jak: America's Army, ARMA czy Hell Let Loose.
Wiele tego typu tytułów na rynku nie uświadczymy, więc najwyraźniej Squad idealnie wstrzelił się w niszę i notuje aktualnie naprawdę duże sukcesy. Gra sprzedała się już w liczbie ponad 3 mln kopii globalnie, a co więcej - przekłada się to również na grywalność i popularność.
Osiągnięcie sprzedażowego kamienia milowego pociąga za sobą kolejne sznurki. Squad przyciągnął ostatnio ponad 26 tys. graczy online jednocześnie, co jest absolutnym rekordem w historii tego tytułu. Gdyby tego było mało, dzieło Offworld Industries zanotowało ponad 190 tys. graczy dziennie, którzy logują się na serwery.
Padła również deklaracja, że Squad będzie bardzo mocno rozwijany, a deweloperzy w zanadrzu szykują kolejne nowości dla swojej - jak się okazuje - licznej społeczności.