Sporo strzelania - Rage 2 i nowy Doom na trailerach

​W niedzielę w Teksasie zakończyła się kolejna edycja imprezy QuakeCon, czyli corocznego święta dla miłośników produkcji zasłużonego studia id Software. Firma ta w ostatnich latach wyraźnie wróciła do formy i wygląda na to, że taki trend zostanie podtrzymany w najbliższej przyszłości.

Skąd taka pewność? Wystarczy spojrzeć na materiały z rozgrywki, jakie zaprezentowano podczas imprezy. Deweloperzy z miasta     Richardson rozwijają obecnie nie jeden, lecz dwa projekty: Doom Eternal oraz Rage 2.

Oba projekty to sequele bardzo udanych strzelanek, a w pracach nad tą drugą pozycją pomaga Avalanche Studios. Odpowiada za ogromny, otwarty świat, jakie zwiedzimy podczas eksterminacji tysięcy przeciwników.

Posiłkując się kolegami z Avalanche Studios, samo id Software skupia się właśnie na Doom Eternal. Ponad siedmiominutowy materiał z rozgrywki zaprezentowany na QuakeConie nie pozostawił żadnych złudzeń - otrzymujemy więcej tego samego.

Reklama

Seria Doom wróciła do glorii chwały za sprawą świetnego sequela z 2016 roku. Teraz deweloperzy stawiają na podobne rozwiązania. Fabuła nie jest więc najważniejsza, a liczy się rozprawianie z hordami demonów z piekła rodem.

Strzelby, eksplozje, rozczłonkowywane ciała latające w powietrzu, potoki krwi, płynne przemieszczanie się z miejsca na miejsce, linka z hakiem, szeroki wybór broni, ostra ścieżka dźwiękowa, piekielne krajobrazy - czego chcieć więcej, to przecież Doom! Doom Eternal nie ma jeszcze daty premiery. Gra zmierza na PC, PS4, Xbox One i Switch.

Rage 2 to podobna w założeniach dawka wartkiej akcji. Tutaj prace wyglądają jednak nieco inaczej, ponieważ id Software odpowiada za strzelanie, fizykę i mechanikę zabawy (pożyczając wiele rozwiązań z Doom), podczas gdy wspomniane Avalanche Studios tworzy świat, fabułę i zadania.

Trafiamy więc do postapokaliptycznej krainy. Od katastrofy minęło jednak wiele lat, więc planeta zaczyna wracać do życia, co przekłada się na różnorodne lokacje - od pustyń po bujne lasy.

Upływ czasu sprawił także, że na powierzchni zdążyły sformować się przeróżne gangi i inne ugrupowania. Niektórym postaciom niezależnym pomożemy, lecz głównie zajmiemy się odstrzeliwaniem kolejnych delikwentów, korzystając z imponującego arsenału.

Ważną rolę odegrają pojazdy. Tutaj Avalanche Studios wyraźnie zdaje się pożyczać pewne założenia ze swojego Mad Max. W Rage 2 także pokierujemy więc ciężko opancerzoną i uzbrojoną maszyną zbudowaną ze złomu, atakując konwoje i bazy wroga. Rage 2 ukaże się w pierwszej połowie przyszłego roku. Tytuł trafi na PC, PS4 i Xbox One.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Doom
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy