Sporo rozgrywki z Baldur's Gate 3
Studio Larian opublikowało sporą porcję rozgrywki z Baldur’s Gate 3, które - być może - ukaże się w sierpniu w programie Early Access. Otrzymujemy spojrzenie na drużynę nieco bardziej rozwiniętą niż w przypadku pierwszych pokazów, na 3. poziomie doświadczenia. Jest nawet rzut oka na Podmrok.
Akcja toczy się gdzieś 5-6 godzin w roku kampanii fabularnej, a w drużynie jest Shadowheart, Gale, oraz Lae'zel. To - odpowiednio - kapłan, maj i wojownik. Wszyscy w głowach mają pasożytnicze zalążki łupieży umysłów, których oczywiście trzeba jak najszybciej się pozbyć z mózgów.
Odpoczywanie w obozie nie będzie już prostym elementem interfejsu z grafiką przedstawiającą upływ czasu, lecz okazją na porozmawianie z towarzyszami, poznanie ich przeszłości i ambicji na przyszłość. Następnie gromadka rusza do lasu, znajdując ruiny małej wioski i dużego wiatraka.
To zasadzka goblinów. Jeśli uda się rzut na percepcję, niebezpieczeństwo możemy wykryć wcześniej i zadecydować, co zrobić z napastnikami. Próba przestraszenia idzie niezbyt dobrze, więc dochodzi do walki. Otrzymujemy pierwsze spojrzenie na nieco bardziej zaawansowane czary, jak błyskawice.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to oczekiwane Baldur’s Gate 3 zadebiutuje w programie Early Access na Steamie jeszcze w sierpniu obecnego roku - poinformowali niedawno twórcy z Larian Studios. Kwestią otwartą pozostaje to, w jaki sposób globalna pandemia wpłynie na deweloperów.
lutym ujawniono porcję detali, w tym w pełni turową walkę. To nie do końca spodobało się fanom serii, przyzwyczajonym do zabawy z aktywną pauzą, jak było w dwóch pierwszych odsłonach. Larian stawia jednak na sprawdzone rozwiązania z dwóch części Divinity: Original Sin, które wsławiły firmę.
Jak i w Divinity: Original Sin, ważne będzie także ustawianie i korzystanie z otoczenia. Klasycznym przykładem jest naelektryzowanie czarem kałuży, w której stoją wrogowie, lecz twórcy idą dużo dalej, wprowadzając między innymi wysokie miejsca, z których można spaść - lub kogoś zepchnąć.