Spider-Man w GTA: San Andreas dzięki modyfikacji fana
Po czterech latach ciężkiej pracy, niejaki "J16D" jest coraz bliższy ukończenia modyfikacji, która wprowadzi Spider-Mana, wraz z płynnym systemem poruszania się, do słynnej gry akcji Grand Theft Auto San Andreas z 2004 roku. Przed twórcą nadal sporo pracy, ale widać duże postępy.
Pierwsze materiały wideo prezentujące pomysł na przeniesienie Człowieka-Pająka na ulice Los Santos, San Fierro i Las Venturas autor publikował już w 2015 roku. Teraz system przemieszczenia się jest już niemal gotowy i trzeba przyznać, że prezentuje się wyjątkowo płynnie i imponująco.
Co bardzo interesujące, J16D nie modyfikuje wersji PC, co wydaje się być oczywistym krokiem w przypadku wszystkich modyfikacji. Zamiast tego, z jakichś powodów zdecydował się postawić na odsłonę PS4, gdzie w 2015 roku wydano nieznacznie tylko odświeżoną konwersję z PlayStation 2.
Twórca wie jednak lepiej i na pewno ma dobre powody, by tworzyć właśnie w oparciu o konsolę. Trzeba przyznać, że całość wygląda na tyle dobrze, że gdyby ktoś powiedział nam, że to jakaś zapomniana produkcja ze Spider-Manem z 2004 roku, zapewne wcale byśmy nie wątpili.
Nie jest to oczywiście Marvel's Spider-Man od Insomniac Games, ale trzeba zdać sobie sprawę, z jakimi ograniczeniami musi zmagać się ambitny J16D. Jak sam przyznaje, nie zawsze jest łatwo i właśnie dlatego projekt powstaje tak długo, jest jeszcze daleki od ukończenia i nie ma daty premiery.
Co zostało jeszcze do zrobienia? Sporo. Twórca chce wprowadzić interakcje podczas śmigania nad ulicami, włącznie z własnymi animacjami oraz skryptami. Do tego nowe animacje dla innych czynności wykonywanych przez Człowieka-Pająka, jak standardowe skakanie.
W planach jest także całkiem nowy, rozbudowany system walki w powietrzu i na ziemi, a także rozwiązanie umożliwiające bieganie po ścianach, specjalne menu do modyfikowania strojów oraz innych opcji, a także odświeżony interfejs. Pozostaje czekać do 2023 roku na nowe wideo.