Sony wprowadzi rewolucyjny system tworzenia avatarów oparty na AI
Sony przygotowuje się do wprowadzenia kolejnej innowacji dla graczy. Nowo opublikowany patent wskazuje, że japońska firma pracuje nad zaawansowanym systemem tworzenia awatarów, który wykorzystywać będzie sztuczną inteligencję. Ten przełomowy system ma na celu zaoferowanie graczom bardziej rozbudowanej opcji personalizacji ich cyfrowych odpowiedników.
Awatary od zawsze stanowiły kluczowy element gier, pozwalając użytkownikom na stworzenie unikalnej cyfrowej wersji siebie. Nowy system Sony ma na celu przekroczenie aktualnej granicy i rozszerzenie możliwości wyboru, umożliwiając tym samym tworzenie wysoce spersonalizowanych awatarów na podstawie zdjęcia użytkownika oraz podanych instrukcji tekstowych.
Nowy system kreacji dla użytkowników platform Sony PlayStation ma działać na podobnej zasadzie, co dedykowane aplikacje wykorzystujące silniki napędzane sztuczną inteligencją. Użytkownik będzie udostępniał swoje zdjęcie wraz z tekstowym opisem preferencji dot. np. zwiększenia masy mięśniowej lub wyszczuplenia sylwetki.
Resztą zajmie się AI, które na podstawie uzyskanych danych wygeneruje awatara, nie tylko odpowiadającego życzeniom gracza, ale wpasowującego się w klimat gry, w której będzie wykorzystywany. Dla przykładu - awatar stworzony do gry wyścigowej będzie wyglądał jak profesjonalny kierowca wyposażony w odpowiedni strój i dodatki.
Patent Sony został zgłoszony w urzędzie 10 stycznia 2023 roku, a opublikowano go 11 lipca 2024 roku. Według udostępnionej dokumentacji model generowania obrazów ma opierać się na algorytmach i danych treningowych wykorzystujących obrazy stworzone przez znanych artystów. Dzięki temu system będzie w stanie tworzyć awatary, które będą nie tylko realistyczne, ale także niezwykle dopracowane.
Nowy system awatarów nie jest jedyną nowością, nad którą aktualnie pracuje Sony. Niedawno opublikowane informacje patentowe wskazują na trwające prace nad kontrolerem dla konsol PlayStation z funkcją zmiennej temperatury oraz programem, który przekształca nagrane sekwencje rozgrywki w grywalne mini-gry. To doskonały dowód na to, że japoński koncern nieustannie poszukuje nowości, które podniosą jakość rozgrywki.