Sony wprowadzi reklamy w darmowych grach na konsoli PlayStation?
Sony, czyli japoński producent konsol do gier, opracowuje plan wdrożenia reklam w darmowych produkcjach dostępnych na PlayStation. Ma to być odpowiedź na podobną akcję zapowiedzianą przez Microsoft w odniesieniu do Xboksów.
Kilka dni temu na łamach portalu informowaliśmy, powołując się na Business Insider, iż Microsoft jest w trakcie implementowania programu reklamowego, który umożliwiłby różnym markom zakup konkretnych reklam, które następnie pojawiałyby się w darmowych grach na konsolach Xbox.
Dowiedzieliśmy się również, że mając na uwadze falę negatywnych komentarzy ze strony graczy, inicjatorzy tego pomysłu chcieliby zachować wstrzemięźliwość i wdrażać projekt etapami - w sposób mało inwazyjny, integracyjny i po prostu powolny.
W odpowiedzi na plany Microsoftu - Sony planuje wdrożyć podobne mechanizmy w swoich konsolach PlayStation - podaje serwis Advertising Insider. Jak się dowiadujemy, japoński gigant chce w ten sposób zachęcić programistów do tworzenia darmowych gier z zaimplementowaną w środku nową metodą zarabiania, która wykraczałaby poza znane do tej pory metody jak np. mikropłatności i karnety oraz przepustki bojowe.