Reklama

Sony wprowadzi reklamy w darmowych grach na konsoli PlayStation?

​Sony, czyli japoński producent konsol do gier, opracowuje plan wdrożenia reklam w darmowych produkcjach dostępnych na PlayStation. Ma to być odpowiedź na podobną akcję zapowiedzianą przez Microsoft w odniesieniu do Xboksów.

Kilka dni temu na łamach portalu informowaliśmy, powołując się na Business Insider, iż Microsoft jest w trakcie implementowania programu reklamowego, który umożliwiłby różnym markom zakup konkretnych reklam, które następnie pojawiałyby się w darmowych grach na konsolach Xbox.

Dowiedzieliśmy się również, że mając na uwadze falę negatywnych komentarzy ze strony graczy, inicjatorzy tego pomysłu chcieliby zachować wstrzemięźliwość i wdrażać projekt etapami - w sposób mało inwazyjny, integracyjny i po prostu powolny.

Reklama

Reklamy w darmowych grach na konsolach PlayStation - już za kilka miesięcy

W odpowiedzi na plany Microsoftu - Sony planuje wdrożyć podobne mechanizmy w swoich konsolach PlayStation - podaje serwis Advertising Insider. Jak się dowiadujemy, japoński gigant chce w ten sposób zachęcić programistów do tworzenia darmowych gier z zaimplementowaną w środku nową metodą zarabiania, która wykraczałaby poza znane do tej pory metody jak np. mikropłatności i karnety oraz przepustki bojowe.

Sony ewidentnie śledzi ruchy Microsoftu, ponieważ również chce wprowadzać plany reklamowe etapami i w sposób mało uporczywy. Póki co jednak plany obu producentów nie przyjęły się dobrze wśród społeczności graczy, którzy jak można było przewidywać - krytykują wszystko, co w swojej nazwie zawiera magiczny wyraz: "reklama".

Koncepcja Sony’ego ma być wdrażana pod koniec bieżącego 2022 roku. Jeśli z kolei chodzi o plany Microsoftu - te mają we wstępnej formie ujrzeć światło dzienne w okolicach trzeciego kwartału (również tego roku).

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy