Sony prezentuje nowe "indyki", które trafią na konsole PlayStation

Od pierwszej prezentacji PS4 Sony kładzie duży nacisk na indyki - firma nie ukrywa, że twórcy niezależni są dla niej bardzo ważni i co jakiś czas prezentuje kolejne produkcje, które trafiają ostatecznie na konsole PlayStation.

Koncern ujawnił następne dwanaście tytułów, które wkrótce zawitają na jego platformy. Adam Boyes, prezes Sony ds. relacji z wydawcami i developerami, w rozmowie z serwisem Destructoid zdradził, że obecnie trwają prace nad ponad 100 indykami, które mają trafić na PS3, PS4 i Vitę. Na razie koncern ujawnił dwanaście z nich. Ich listę znajdziecie poniżej:

Nidhogg - znana z komputerów produkcja traktująca o pojedynkach szermierczych. Gra ukaże się na PS4.

Spelunky - platformówka z losowo generowanymi podziemiami do eksploracji. Do tej pory wydana na PC, X360, PS3 i Vicie wkrótce pojawi się także na PS4.

Chasm - produkcja, w której gracze wcielają się w Daltyna, młodego żołnierza muszącego ocalić mieszkańców górskiego miasteczka Karthas odciętego od reszty świata przez nadnaturalne moce. Gra jest połączeniem RPG-a z platformówką z proceduralnie generowanymi poziomami i należy do gatunku zwanego potocznie "metroidvanią". Pojawi się na PS4.

Skulls of the Shogun - turowa strategia, która wydana została oryginalnie na PC i X360. Gra utrzymana jest w humorystycznym stylu, której towarzyszy kolorowa oprawa graficzna. Wersja, która pojawi się na PS4 - zwana edycją Bone-a-Fide - uzupełniona zostanie o nowy epizod fabularny, nowe jednostki oraz mapy do potyczek sieciowych.

Source - nietypowe podejście do gatunku "metroidvanii". Akcja osadzona będzie w tajemniczym, mistycznym świecie, a gracze wcielą się w świetlistego motyla. Jego rozwój będzie niecodzienny - aby umiejętności latającego bohatera, trzeba będzie... zginąć. Po każdym zgonie odrodzi się w kokonie, który może obdarzyć go nowymi zdolnościami. Produkcja trafi na PS4.

Axiom Verge - dwuwymiarowa "metroidvania" z grafiką utrzymaną w stylu retro i inspirowana takimi klasykami, jak Rygar, Contra, Bionic Commando, Blaster Master i Metroid. Wyróżniać mają ją... bugi. Te mają być kluczowym elementem rozgrywki, a nie efektem potknięcia developera. Pozwolą one odkryć graczom nowe możliwości w trakcie standardowej zabawy, Tytuł pojawi się na PS4 i Vicie na początku 2015 roku.

Drifter - produkcja, w której gracze kierują statkiem kosmicznym. Akcja osadzona zostanie w otwartej galaktyce, z generowanymi proceduralnie systemami gwiezdnymi do odkrycia. Kluczowa ma być nie tylko eksploracja, ale i swoboda - będzie można zostać handlarzem, łowcą piratów, kosmicznym górnikiem wydobywającym surowce z asteroid czy zająć się grabieżą. Gra pojawi się na PS4 i Vicie.

Jamestown - znany z komputerów staroszkolny shooter, w którym gracze kierując statkami pozbywają się pojawiających się przeciwników, trafi na PS4. Gra ukaże się latem tego roku w rozszerzonej wersji uzupełnionej o nowe okręty, poziomy i rozdział fabularny.

Starwhal: Just the Tip - zwariowana gra, w której kierujemy niebieskim jednorożcem starając się zniszczyć wielkie serce przeciwnika, chroniąc jednocześnie własne. A wszystko dzieje się w przestrzeni kosmicznej. Mówiłem, że szalone? No właśnie. Ta dosyć nietypowa produkcja trafi na PS3 i PS4.

Escape Goat 2 - wydana w ubiegłym roku na PC dwuwymiarowa platformówka, w której gracze wcielają się w kozę, starając się jej pomóc uciec z przygotowanych przez twórców pomieszczeń. Tytuł ukaże się na PS4.

Ironclad Tactics - turowa karcianka traktująca o amerykańskiej wojnie secesyjnej, w której biorą też udział... roboty. Gra ukaże się na PS4.

Apotheon - dwuwymiarowa produkcja osadzona w realiach antycznej Grecji. Wyróżnia ja przede wszystkim nietypowa oprawa wizualna utrzymana w stylu znanym z epoki. Sama produkcja kładzie spory nacisk na walkę i ukaże się na PS4.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Sony