Sony opatentuje niezwykle przydatną funkcję dla graczy?

Zapewne każdy z nas ma listę swoich ulubionych gier wideo, do których jest w stanie wrócić zawsze i wszędzie. Wśród nas są też pewnie tacy, którzy z chęcią kilkukrotnie powróciliby do najbardziej legendarnych i prominentnych scen z wybranych tytułów. Już niebawem przy pomocy nowego rozwiązania od Sony może to być znacznie prostsze, niż się wydaje.

Sony patentuje właśnie nową technologię w grach, która w dokumencie patentowym nosi nazwę "CONTENT STREAMING WITH GAMEPLAY LAUNCH". Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, które ma znaleźć szerokie zastosowanie w gamingu. Wszystko przedstawiono przy pomocy specjalnych wykresów, diagramów i grafik.

Otóż dzięki temu narzędziu będziemy w stanie jeszcze raz powrócić do konkretnych, bardzo szczegółowych momentów w grze, którą udało nam się skończyć. Każda rozgrywka zostanie podzielona na konkretne sekwencje, podrozdziały i tzw. "punkty uruchamiające". Dzięki temu prawdopodobnie będziemy w stanie przenieść się do nawet najbardziej specyficznych etapów rozgrywki.

Reklama

Przykładowo funkcja ta pozwoli na cofnięcie się do momentu w grze, kiedy rozprawialiśmy się z bossem. Jeśli jakiś tytuł posiada kilka ścieżek wyboru i chcielibyśmy jeszcze raz przetestować inną drogę, to system również powinien pozwolić nam się cofnąć do momentu podjęcia decyzji. Jest to także wartość dodana dla wszystkich twórców związanych z gamingiem. Dzięki patentowi, korzystając z osi czasu, wrócimy do naszych ulubionych momentów.

Na jakiej zasadzie ma to wszystko funkcjonować? Patent wyjaśnia, że użytkownik ma posiadać możliwość przesyłania strumieniowego treści multimedialnych przy pomocy czegoś, co roboczo nazywa się "praca komunikacyjna". Następnie narzędzie samo stworzy nam punkty uruchamiające, podrozdziały i sekwencje.

Na ten moment cały projekt brzmi dosyć intrygująco. Jeśli koncepcja znajdzie swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości to patent od Sony może okazać się strzałem w dziesiątkę dla wielu graczy - zwłaszcza tych, którzy z dużym sentymentem podchodzą do wybranych gier wideo.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama