Sony odświeża trofea na PlayStation 5
Sony poinformowało, że wraz z premierą konsoli PlayStation 5 planuje wprowadzić szereg zmian w systemie trofeów, jak określane są tutaj osiągnięcia. Gracze będą mogli zdobyć więcej poziomów, które będą także kalkulowane w nieco inny sposób. Całość wyjaśniono na oficjalnym blogu firmy.
Obecnie konta użytkowników PlayStation Network mają poziom od pierwszego do setnego, w zależności od całkowitej liczby zdobytych trofeów. Zaczynając od dzisiejszego wieczoru w Europie, maksymalny poziom zostanie znacznie zwiększony, wynosząc teraz okrągłe 999. To nie koniec.
Mamy bowiem do czynienia ze sporą inflacją. Jak wyjaśnia Sony, osoba znajdująca się wcześniej na 12. poziomie w nowym systemie będzie gdzieś w drugiej setce. Co więcej, co każde sto poziomów otrzymamy nową ikonkę, od brązowego pucharu to dość dziwacznego logo PlayStation na 999.
Ale i to nie koniec, bo Sony najwyraźniej bardzo lubi komplikować sytuację. Poziomy nie są więc wyrównane, lecz logarytmiczne. To sprawi, że użytkownicy będą szybciej pokonywali niższe sfery, lecz wraz z rozwojem konta awansowanie na każdy kolejny poziom będzie coraz wolniejsze i trudniejsze.
"Platynowe trofea będą miały większe znaczenie przy kalkulowaniu postępów, więc będą cenniejsze" - czytamy w objaśnieniach na oficjalnym blogu PlayStation. To zapewne dobre wieści dla osób, które nadal ekscytują się systemami osiągnięć i poświęcają sporo czasu na ich odblokowywanie w grach.
Dotychczas brązowe trofeum warte było 15 punktów, srebrne - 30, złote - 90, a platynowe - 180. Tymczasem przejście z poziomu 12 na 13 wymaga 200 punktów, a z 11 na 20 - 2400 punktów. Teraz nie znamy detali, ale postępy będą "bardziej zoptymalizowane i satysfakcjonujące" - napisano.
Trofea powinny bez problemów przejść z PlayStation 4 na PS5, tak jak w poprzednich generacjach - dodano. Wydaje się jednak, że zmiany te nie zostaną wprowadzone w starszych grach, tych na PS4? Nie jest to do końca jasne, ale wygląda na to, że zmiany dotyczą wyłącznie kont na PlayStation 5.