Sony ma nowy pomysł. Chce monitorować twoją postawę podczas gry
Sony złożyło wniosek patentowy dotyczący innowacyjnego systemu monitorowania rozkładu masy ciała podczas gry. Japoński gigant planuje zastosować nową technologię zarówno w kontrolerze DualSense, jak i w zestawie PlayStation VR, aby poprawić komfort graczy. To kolejny dowód na ponadprzeciętną kreatywność Japończyków. Tym razem o tyle wartościowy, że pomoże nam ograniczyć negatywne skutki długotrwałego spędzania czasu z padem w kontekście zdrowia.
W skrócie:
- Sony złożyło patent na system monitorujący rozkład masy w kontrolerach DualSense i zestawach VR. Rozwiązanie ma poprawić komfort graczy i monitorować ich postawę.
- Nowa technologia mogłaby sugerować graczom, jak poprawić pozycję przed ekranem, aby uniknąć problemów zdrowotnych związanych z długotrwałym siedzeniem.
- Sony stale rozwija innowacyjne rozwiązania technologiczne, a nowy patent jest kolejnym krokiem w kierunku poprawy doświadczeń użytkowników.
W nowym patencie szczególną uwagę zwrócono na ergonomię i zdrowie użytkowników, którzy często spędzają wiele godzin przed ekranami. Dzięki nowej technologii sensorycznej kontrolery i headsety mogłyby aktywnie monitorować postawę gracza i dostarczać informacje zwrotne, pomocne w utrzymaniu zdrowej (a przynajmniej jak najmniej niezdrowej) pozycji.
Pomysł polega na wyposażeniu urządzeń w sensory, które analizowałyby, jak gracz siedzi, i w razie potrzeby sugerowały poprawę postawy. Czy rozwiązanie wejdzie w życie, to się dopiero okaże, ale pochwalamy każdy pomysł, który może służyć graczom w zachowaniu jak najlepszej kondycji, pomimo często wielogodzinnych sesji z padem w dłoniach.
Sony jest znane z pomysłowych rozwiązań. W ostatnich latach firma złożyła wiele interesujących patentów, dotyczących m.in. kontrolerów dotykowych, które mogłyby umożliwić dostosowanie układu przycisków do potrzeb użytkowników.
W kwietniu 2024 roku japoński gigant złożył patent na system towarzyszy kontrolowanych przez sztuczną inteligencję (AI), którzy reagują na działania gracza, a ich zachowanie zmienia się w zależności od poczynań użytkownika.
Jednym z bardziej kontrowersyjnych pomysłów, które Sony opracowuje, jest tzw. Auto-Play Mode. Firma złożyła patent na system, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatycznego rozgrywania wybranych części gier. Technologia pozwoliłaby graczom na przykład pomijać monotonne lub powtarzalne fragmenty rozgrywki. System uczyłby się stylu gry użytkownika na podstawie danych z chmury, takich jak usługi PSN, i na tej podstawie automatycznie przechodziłby przez wybrane etapy gry.
Jednak na tę chwilę najbardziej wyczekiwanym urządzeniem od Sony jest - a jakże - PlayStation 5 Pro, którego oficjalna prezentacja zbliża się wielkimi krokami. Konsola ma być znacznie mocniejsza od swojej poprzedniczki i pozwolić nam na zabawę w wyższej rozdzielczości, z większą ilością detali i w stałych 60 klatkach na sekundę. W jej wnętrzu mają się znaleźć procesor Zen2 (3,9 GHz), karta graficzna RDNA3 (33.5 TFlops) oraz 16 GB GDDR6 (576 GB/s) pamięci RAM.