Sony krytykowane za usunięcie Driveclub ze sprzedaży

​Sony zbiera sporo krytyki za usunięcie gry wyścigowej Driveclub ze sprzedaży jeden dzień przed zapowiadanym wcześniej terminem, a także za ogólne potraktowanie tej udanej produkcji na krótko przed jej "śmiercią", bez jakiekolwiek promocji czy zebrania tytułów składowych w całość.

Na początku kwietnia tego roku japońska korporacja zapowiadała, że Driveclub, Driveclub VR, Driveclub Bikes, a także wszystkie DLC i przepustki sezonowe będą sprzedawane jeszcze tylko do północy, 31 sierpnia. Gra zniknęła jednak wcześniej: około 18:00 w piątek, 30 sierpnia.

To cały dzień wcześniej! - oburzają się fani. Być może Sony nie przewidziało, że 31 sierpnia wypadnie w sobotę i w siedzibie korporacji nie było nikogo do wciśnięcia "przycisku" usuwającego grę ze sklepów. Stąd nagła zmiana planów - data 31 sierpnia jeszcze dzisiaj widnieje na stronie firmy.

Reklama

Wydaje się, że to jednak tylko kropla, która przelała czarę goryczy. Gracze narzekają bowiem na ogólne potraktowanie produkcji, jako przykład właściwego zachowania traktując podejście Microsoftu, które też regularnie usuwa ze sprzedaży kolejne odsłony serii Forza oraz inne produkcje.

Zanim jednak tak się stanie, te starsze gry są najczęściej znacznie przeceniane, a także grupowane w pakiety do łatwiejszego zakupu. Driveclub, Driveclub VR, Driveclub Bikes i DLC trzeba było za to kupować osobno i w pełnej cenie, jeśli ktoś chciał zdążyć przed końcową datą.

"Wiele osób czekało na ostatnią wyprzedaż, co jest bardzo popularne w takich przypadkach (DuckTales Remastered, Forza 6 i tak dalej), ale teraz nie mogą zrobić już nic" - narzeka jeden z użytkowników, który był zainteresowany zakupem produkcji, lecz czekał na obniżkę.

Warto pamiętać, że serwery gry pozostaną aktywne jeszcze przez kilka miesięcy, do 31 marca 2020 roku. O ile oczywiście Sony nie zdecyduje się zmienić nagle zdania bez informowania o tym fakcie zainteresowanych graczy.

Po tej dacie posiadaczy produkcji nadal będą mogli grać w trybie offline, lecz przeróżne funkcje sieciowe, na których w dużej mierze bazuje tytuł Evolution Studios, będą niedostępne. Nawet w bazowej kampanii gra często łączy się z siecią, więc stracimy dużą część z wrażeń.

Driveclub ukazało się w 2014 roku, choć produkcję planowano jeszcze jako tytuł startowy dla PlayStation 4. Bierzemy udział w wyścigach na całym świecie, a model jazdy jest raczej zręcznościowy. Gra wyróżniała się oprawą, choć w okresie premiery miała spore problemy z działaniem serwerów.

Twórcy długo wspierali tytuł, oferując między innymi sporą aktualizację ze zmiennymi warunkami pogodowymi, następnie tory w Japonii, a w październiku 2015 roku także samodzielny dodatek Driveclub Bikes z motorami. Evolution Studios zostało zamknięte w marcu 2016 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: DriveClub
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy