Smoki opanowały Kraków. Sukces frekwencyjny konferencji Digital Dragons 2023
To była rekordowa edycja konferencji Digital Dragons. Do Krakowa zjechało się aż 2500 gości, reprezentujących 870 firm z 51 krajów z każdego zakątka świata.
Organizowane przez Krakowski Park Technologiczny wydarzenie to od lat jedna z największych konferencji biznesowych dla branży gier w całej Europie, jednak tegoroczna edycja przyniosła nowy rekord frekwencyjny w całej historii Digital Dragons.
Digital Dragons to wydarzenie biznesowe - w tym roku za pośrednictwem aplikacji konferencyjnej umówiono niemal 3000 spotkań. Jak co roku, dla ich wygodnego przeprowadzenia organizatorzy zorganizowali specjalną przestrzeń, w której można było z wyprzedzeniem zarezerwować miejsce.
W konferencyjnej strefie wystawienniczej swoje stoiska przygotowało ponad 30 partnerów konferencji - a wśród nich m.in. główny sponsor Digital Dragons 2023, Techland, oraz inne znane polskie i zagraniczne studia growe.
Jednocześnie oba konferencyjne dni wypełnione były prelekcjami i panelami dyskusyjnymi. Program konferencji składał się ze 114 prelekcji, prowadzonych w obrębie 9 ścieżek tematycznych przez 136 prelegentów. Wśród nich znalazły się takie sławy, jak m.in. Inon Zur, kompozytor odpowiedzialny m.in. za ścieżkę dźwiękową do tak znanych gier jak Dragon Age, Prince of Persia czy Fallout 4.
Nie tylko twórcy największych hitów zawitali do Krakowa. Centrum Kongresowe ICE, gdzie odbyła się konferencja, wypełnione było także studiami niezależnymi, którzy pojawili się tu w poszukiwaniu inwestorów i wydawców, feedbacku, inspiracji i nowych kontaktów.
Na Indie Showcase, przegląd najciekawszych gier niezależnych, wpłynęło 160 zgłoszeń. Na samej konferencji obecne były 42 firmy, spośród których jury wybrało trójkę laureatów nagród, a publiczność - w ramach Community Vote - swojego własnego faworyta.
Zwycięzcy Indie Showcase 2023:
- I miejsce: SacriFire (Pixelated Milk)
- II miejsce: Tarnished Blood (Juggler Games)
- III miejsce: The Wandering Village (Stray Fawn Studio)
- Community Vote: Backpack Hero (Jaspel)
W tym roku twórcy indie otrzymali także dodatkową, nieplanowaną wcześniej nagrodę, przekazaną przez firmę Techland. Dzień wcześniej podczas gali Digital Dragons Awards twórcy Dying Light 2: Stay Human zostali uhonorowani nagrodą rzeczową. Partner technologiczny konferencji Digital Dragons, AMD, ufundował zestaw komputerowy o wartości ponad 60 tys. PLN. Ten właśnie zestaw twórcy Dying Light 2: Stay Human postanowili przekazać wybranemu przez siebie studiu niezależnemu - szczęśliwcami okazali się autorzy gry Through the Nightmares, SandmanTeam. Również jury Indie Showcase zdecydowało się wyróżnić dodatkowo produkcję Hank: Drowning On Dry Land (My Next Games). Świadczy to o wysokim poziomie tegorocznego konkursu.
W strefie Indie Zone spotkać można było także reprezentantów czterech krajowych stowarzyszeń game developerskich oraz pięć firm-absolwentów programów wsparcia KPT - Akceleratora i Inkubatora Digital Dragons. Osobne grono stanowiło 29 firm z sześciu krajów (Czechy, Gruzja, Litwa, Serbia, Słowacja, Ukraina) wspólnie tworzących CEE Showcase, czyli specjalną przestrzeń wystawienniczą dla twórców z Europy Środkowo-Wschodniej. Wśród nich szczególną uwagę warto zwrócić na gości z Ukrainy, którym Krakowski Park Technologiczny zaproponował bezpłatny udział w konferencji.
Po raz drugi odbyła się także Digital Dragons Arena - platforma, która łączy twórców gier indie z potencjalnymi inwestorami i wydawcami. W tym roku 30 studiów miało okazję zaprezentować swoje projekty słuchaczom obecnym na Arenie zdalnie i stacjonarnie.
Konferencji towarzyszył szereg wydarzeń sprzyjających nawiązywaniu nowych i pielęgnowaniu dawnych znajomości. Zorganizowano łącznie 17 networkingowych eventów, wśród których nowością było wtorkowe śniadanie dla kobiet w gamedevie, na którym - aby dyskutować o swojej roli w branży - pojawiło się aż 120 uczestniczek Digital Dragons. Nie zabrakło także aktywności przeznaczonych dla gości VIP, którzy spotykali się m.in. w wielickiej kopalni soli czy na Zamku Królewskim na Wawelu.
Podczas konferencji odbyła się także konferencja prasowa Miasta Krakowa i Krakowskiego Parku Technologicznego, podczas której zaprezentowano raport Badanie branży gier w Krakowie 2022.