SimCity - wbrew wszystkiemu: sukces
Choć SimCity miało w czasie premiery sporo problemów z serwerami, grze udało się jednak osiągnąć sukces i to największy w historii serii - sprzedała się w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Ponadto produkcja przyczyniła się do ustanowienia nowego rekordu w Originie.
Przedstawiciele Electronic Arts pochwalili się, że w ciągu dwóch tygodni od premiery SimCity znalazło 1,1 miliona nabywców. Tym samym gra zaliczyła najlepszy debiut w historii serii stworzonej przez Maxis.
Produkcja odniosła nie tylko sukces sprzedażowy - poniżej znajdziecie kilka ciekawych statystyk:
- gracze zalogowani byli łącznie przez ponad 15 milionów godzin
- stworzono ponad 5,7 miliona miast
- wybudowano ponad 780 milionów budynków
- położono tyle dróg i torów, że ich ilość pozwoliłaby okrążyć Ziemię ponad 40 tysięcy razy.
Dzięki sukcesowi gry udało się też ustanowić nowy rekord w Originie - w okresie premiery produkcji w usłudze w pewnym momencie zalogowanych było jednocześnie 1,3 miliona użytkowników. Nic więc dziwnego, że serwery SimCity nie wytrzymały...
Z kolei większość problemów z nimi - jak podkreśla EA - zostało już rozwiązanych: firma wraz ze studiem Maxis zwiększyła pojemność infrastruktury sieciowej o 400%, wprowadzono też poprawki według sugestii graczy.