Silent Hill 2 Remake kością niezgody na linii Konami - Bloober Team

Silent Hill 2 Remake to jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku, tworzona przez krakowskie studio Bloober Team. Jej premiera (wyłącznie na PC i PlayStation 5) została zaplanowana na 8 października. Producent remake’u, Motoi Okamoto, w rozmowie z serwisem Famitsu zdradził, że twórcy oryginału nie chcieli tworzyć dokładnej kopii, z kolei Bloober wolał pozostać mu wierny. Konami i Bloober musieli znaleźć kompromis między wiernością a nowoczesnością.

W skrócie:

  • Silent Hill 2 Remake zadebiutuje na PC i PlayStation 5 już 8 października.
  • Twórcy oryginału chcieli wprowadzić duże zmiany, ale Bloober bronił kluczowych elementów.
  • Ostatecznie gra łączy klasyczne elementy z nowoczesnym podejściem.

Motoi Okamoto dołączył do Konami w 2019 roku. Jego zadaniem było ożywienie zaniedbanej serii horrorów. Współpraca z krakowskim Bloober Team była pełna wyzwań, ponieważ obie strony miały różne wizje dotyczące tego, jak powinna wyglądać nowa wersja gry. Autorzy oryginału wyrażali chęć wprowadzenia wielu zmian, podczas gdy pracownicy Bloober Team - jako wierni fani oryginału - często opierali się tym pomysłom. Wydaje się, że działanie rodzimego zespołu było bliższe temu, czego oczekiwali od początku miłośnicy serii (a przynajmniej jej drugiej odsłony).

Reklama

"Japoński zespół, który pracował nad oryginałem, mówił: 'Chcemy to zmienić'. Z kolei Bloober Team często powtarzał: 'Nie, tego nie chcemy zmieniać!'" - powiedział Okamoto. Pomimo różnic w opiniach, udało się osiągnąć kompromis, który pozwolił zachować najlepsze cechy oryginału i jednocześnie wprowadzić nowoczesny styl. Z dotychczasowych materiałów wynika, że remake zachowa klimat i ducha pierwowzoru, ale wprowadzi przy tym świeże i nowoczesne pomysły.

Okamoto podkreślił, że deweloperzy nie chcą powtarzać swoich wcześniejszych projektów, bo zależy im, aby gracze doświadczyli czegoś nowego. Tworzenie dokładnej kopii oryginału byłoby sprzeczne z ideą kreatywności i innowacji, która przyświeca twórcom gier. Jednak dzięki sprzeciwom Bloober Team remake jest wierny oryginałowi. Wprowadzone zmiany są subtelne, ale znaczące. Przykładem jest usunięcie interfejsu użytkownika w postaci mapy wyświetlanej na ekranie - zamiast tego James (główny bohater gry) będzie nosił papierową mapę.

Bloober Team wyraziło swoje zadowolenie z postępów prac nad Silent Hill 2 Remake. W raporcie rocznym, skierowanym do akcjonariuszy, polska firma podała, że jest "bardzo pewna ostatecznego wyniku". Polski zespół podkreślił, że to dla niego największy jak dotąd test. Krakowianie zdobyli popularność, tworząc kilka tytułów z reprezentujących gatunek (survival) horror, w tym Observer, Layers of Fear czy The Medium.

Silent Hill 2 to kultowy survival horror, który zadebiutował w 2001 roku na PlayStation 2 i zyskał status jednej z najlepszych reprezentantek gatunku w historii. Wielu graczy utrzymuje, że od tamtej pory nikomu nie udało się stworzyć tak intrygującego, niepokojącego, a momentami przerażającego horroru. W remake'u, podobnie jak w oryginale, poznamy historię Jamesa Sunderlanda, który otrzymuje list od zmarłej żony, Mary, w którym czyta, że ukochana czeka na niego w tytułowym miasteczku. Niezwłocznie wyrusza docelu, jeszcze nie mając pojęcia, jaki koszmar przeżyje na miejscu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Silent Hill 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama