Shadow of the Tomb Raider: Wiemy, ile kosztuje produkcja gry

W końcowych dniach kwietnia oficjalnie zapowiedziano Shadow of the Tomb Raider. David Anfossi, główny programista i szef studia Eidos Montreal (Deus Ex, Thief), w wywiadzie udzielonym serwisowi GamesIndustry.biz ujawnił, że produkcja nowych przygód Lary Croft pochłonie od 75 do 100 milionów dolarów.

Co istotne, kwota ta nie uwzględnia wydatków na marketing, które mogą sięgać 35 milionów dolarów. Dla porównania prezentujemy budżety innych głośnych gier:

Reklama
  • GTA 5 - 265 milionów dolarów (produkcja i marketing),
  • Wiedźmin 3 - 81 milionów dolarów (produkcja i marketing),
  • Destiny - około 140 milionów wydanych na produkcję,
  • Watch Dogs - 68 milionów dolarów wydanych na produkcję,
  • Star Wars: The Old Republic - nieoficjalnie mówi się o 200 milionach dolarów (produkcja i marketing),
  • Titan MMO (Blizzard) - ponad 50 milionów dolarów wydane na produkcję przed skasowaniem projektu,
  • Call of Duty: Modern Warfare 2 - 200 milionów dolarów (produkcja i marketing).

135 milionów dolarów to naprawdę dużo, jak na grę przeznaczoną dla jednego gracza. Anfossi przyznaje, że taka kwota nakłada na jego zespół sporą presję. Eidos Montreal ponoć gospodaruje funduszami w taki sposób, by zadowolić wielbicieli rozwiniętej narracji, a jednocześnie mieć szansę eksperymentowania z innymi rzeczami, choćby z komponentem sieciowym.

Eidos Montreal wierzy, że doświadczenia fabularne nadal mogą znaleźć swoich odbiorców, bez względu na panujące trendy. Wysoka jakość obroni się sama. Developer inspiruje się sukcesem gry Hellblade: Senua’s Sacrifice, która ze znacznie mniejszym budżetem (szacowanym na ok. 12 milionów dolarów) potrafiła poważnie zamieszać (co znalazło odzwierciedlenie zarówno w liczbie sprzedanych egzemplarzy, jak i prestiżowych nagrodach).

Zatrudniające ponad pięćset osób studio Eidos Montreal pracuje obecnie nad trzema projektami.

CD Action
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy