Shadow of the Tomb Raider – nowe informacje na temat gry

Przed weekendem Square Enix nie tylko zaprezentowało pierwszy zwiastun Shadow of the Tomb Raider, ale podzieliło się nowymi informacjami na temat kolejnej odsłony cyklu.

Produkcja jest "spektakularnym finałem historii ukazującej dojrzewanie" Lary Croft. Tym razem bohaterka postara się uratować świat przed apokalipsą Majów. Istotną rolę odegra dżungla, na co wskazywał już trailer.

Podczas zorganizowanego w miniony piątek festiwalu Tribeca Film panelu dyskusyjnego odpowiedzialni za projekt developerzy ujawnili dodatkowe szczegóły. Podkreślono, że w grze młoda archeolog popełni wiele błędów, ale spróbuje nie przekształcić się w osobę, której by nienawidziła.

Autorzy zaznaczają, że chcieli przedstawić dojrzewanie dziewczyny, co znajdzie swoje odzwierciedlenie nie tylko w fabule czy sposobie narracji, ale również w rozgrywce. Przykładowo odwiedzane grobowce są bardziej "przerażające" niż w poprzednich częściach.

Reklama

Wspomniana dżungla jest ważnym elementem produkcji - Lara z ofiary zamieni się w myśliwego, stając się jednością z otoczeniem. Twórcy twierdzą, że podopieczna jest niczym "drapieżnik" polujący na swoje ofiary, czyli przeciwników.

W związku z tym tytuł położy większy nacisk na skradanie niż wcześniejsze odsłony serii. Developerzy wyjaśniają, że panna Croft jest mądrzejsza i bardziej doświadczona - w walce z oponentami skorzysta więc z cienia i elementów środowiska.

Dżunglę wybrano na miejsce akcji nie tylko ze względu na nacisk na ciche działania. Chciano osadzić wydarzenia gry w lokacji stanowiącej istotne wyzwanie dla Lary, która po przygodach z dwóch poprzednich części dysponuje już wieloma przydatnymi umiejętnościami.

Ponownie poza liniowymi etapami nie zabraknie obszarów o nieco bardziej otwartych konstrukcjach. Tego typu plansze gracze zwiedzą z pewną dozą swobody, gromadząc poukrywane skarby czy spotykając zróżnicowane postacie niezależne.

Nowością przygotowywaną przez twórców jest mechanizm opuszczania po półkach skalnych na linie - wprowadzenie systemu było możliwe, dzięki zwiększeniu muskulatury Lary. Pojawi się także opcja biegu po pionowej powierzchni - oba rozwiązania wyniosą pokonywanie przeszkód terenowych na "wyższy poziom". W planach jest też funkcja nurkowania pod wodą, co przyda się w poszukiwaniu znajdujących się w głębinach artefaktów.

Głównym przeciwnikiem młodej archeolog będzie niejaki doktor Dominguez - dowódca ugrupowania Trinity. Szczegółów na temat motywacji mężczyzny nie przedstawiono, ale więcej informacji autorzy ujawnią na targach E3.

Na razie developerzy zapewniają jedynie, że jegomość jest równie wciągającą postacią, jak Lara. Ponadto spróbuje namieszać w głowie bohaterki, w efekcie dziewczyna zacznie wątpić w siebie i swoje cele.

Warto jednocześnie zaznaczyć, że dziennikarze mieli okazję zapoznać się z fragmentem rozgrywki. Twórcy zasugerowali, że publicznie zaprezentują gameplay podczas E3, które odbędzie się w dniach 12-13 czerwca.

Square Enix ujawniło także, że w planach jest siedem dodatków do gry, wydawanych co miesiąc. Zaimplementują nowe wątki fabularne, misje, wyzwania Challenge Tomb (pierwsze przyniesie ze sobą tryb kooperacji), bronie, stroje i zdolności.

Nie zabraknie oczywiście możliwość kupienia poszczególnych DLC osobno, ale wejdą także w skład zbiorczej przepustki sezonowej. Nabywcy pakietu otrzymają po jednym elemencie z każdego dodatku więcej.

Poza tym zaprezentowano wydania gry. Produkcja doczeka się czterech - standardowej, cyfrowej deluxe, Croft i Ultimate. W pierwszej znajdzie się jedynie podstawowa wersja tytułu, zaś druga zaoferuje:

  • grę
  • zestaw broni i strojów
  • ścieżkę dźwiękową.
  • Natomiast w edycji Croft pojawią się:
  • elementy z wydania cyfrowego deluxe;
  • przepustka sezonowa.
  • Nabywcy ostatniej, najbogatszej edycji Ultimate mogą liczyć zaś na:
  • elementy z wydania Croft
  • statuetkę Lary
  • latarkę
  • otwieracz do butelek w kształcie czekana.

Shadow of the Tomb Raider zadebiutuje 14 września na trzech platformach sprzętowych - PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Osoby składające zamówienie przedpremierowe dostęp do produkcji uzyskają 48 godzin wcześniej, a więc 12 września.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy