Halo: The Master Chief Collection ukazało się w 2014 roku, wyłącznie na Xbox One, oferując cztery pierwsze odsłony serii w odświeżonej formie. Wkrótce potem twórcy dodali do pakietu także kampanię Halo 3: ODST, rozszerzając ofertę do niemal wszystkich najważniejszych odsłon cyklu.
Zaraz po premierze mieli spore problemy z kolekcją, przez długi okres zajmując się łataniem kolejnych błędów, związanych głównie z atrakcjami w trybach wieloosobowych. Jak się teraz okazuje, deweloperzy musieli także zajmować się konwersją tytułu na komputery osobiste.
Po miesiącach publicznych potyczek i opinii od graczy, MCC zmieniło się i ewoluowało w całkiem inny produkt, ze zmodernizowanym tworzeniem rozgrywek i usługami, wsparciem dla 4K oraz HDR, zmaganiami LAN, lepszym sterowaniem i tak dalej.
Cała ta praca, razem ze wsparciem społeczności, była kluczowa nie tylko do odświeżenia MCC, ale położyła także fundamenty pod następny krok, jakim jest przeniesienie tego wszystkiego na PC, w sposób, który uhonoruje legendarną podróż Chiefa.
Kolekcja zadebiutuje na komputerach osobistych jeszcze w tym roku - nie podano konkretnej daty. Ważną informacją jest fakt, że produkcja trafi także na Steam - nie tylko do sklepu Microsoft Store, która to usługa nie cieszy się na razie zbyt dobrą opinią wśród graczy.
Mniej fortunna jest wieść, że poszczególne elementy Halo: The Master Chief Collection będą wydawane stopniowo, jeden po drugim. To ma pozwolić twórcom na dokładne sprawdzenie każdego z tytułów w rzeczywistych warunkach, zanim zajmą się publikacją kolejnej porcji strzelanki.
Plan zakłada rozpoczęcie właśnie od Halo: Reach, które to - w chronologii cyklu - stanowi sam początek przygód Master Chiefa. Następnie pierwsza wyprodukowana odsłona - Halo: Combat Evolved - a potem Halo 2, Halo 3, Halo 3: ODST (wyłącznie kampania fabularna) i Halo 4.
Wszystko to dostosowane w odpowiedni sposób do wymagań współczesnych miłośników strzelanek: natywne wsparcie klawiatury i myszy, przeróżne rozdzielczości i formaty obrazu do wyboru, suwak kąta widzenia, zmienne blokady liczby klatek na sekundę i tak dalej. Można będzie też grać na padzie.