Sea of Thieves wpłynie na Steam na początku czerwca
Przedstawiciele studia Rare ogłosili na oficjalnej stronie platformy Xbox, że piracka gra przygodowa Sea of Thieves ukaże się na Steamie już za dwa tygodnie, 3 czerwca. Tym samym po dwóch latach przestanie być dostępna tylko na platformach należących do Microsoftu: Xbox One i Windows 10.
Przy okazji pochwalono się, że w tytuł zagrało już 10 milionów graczy. Gra debiutowała na PC i Xbox One w marcu 2018 roku, początkowo przyjęta ciepło. Wkrótce zaczęło brakować atrakcji, lecz deweloperzy nie przerywali aktualizacji i dzisiaj mamy do czynienia z całkiem ciekawą produkcją.
Ostatnią większą aktualizację udostępniono w kwietniu. Ships of Fortune gruntowanie rozbudowało możliwość tworzenia kompanii handlowych, umożliwiając graczom między innymi wcielenie się w emisariuszy. Do tego zmiany na arenie, gdzie mapy ze skarbami zastąpiono jedną skrzynią.
Cena zakupu na Steamie wynosić będzie 39,99 euro, ale nie podano jeszcze kwoty w złotówkach. Zapewne nie będzie to więcej niż 149,99 złotych, które widnieje na karcie produktu w przypadku kupowania w Microsoft Store. Nie brakuje oczywiście dodatkowych transakcji cyfrowych.
Gigant z Redmond nie od dzisiaj wydaje swoje produkcje także na Steamie. W przeszłości podobnie było z innymi nowościami, takimi jak Gears 5 czy też strategiami Age of Empires I, II oraz III w wydaniach Definitive Editions. Można spodziewać się, że podobnie będzie z przyszłymi grami.
Sea of Thieves zdecydowanie ma w sobie coś z "Piratów z Karaibów". Bardzo dobrze oddaje klimat morskich podróży, ma przyjemną oprawę. Pierwsze wydanie było jeszcze dość ubogie w treści, lecz wraz z upływem czasu twórcy wprowadzili sporo nowych rzeczy, w tym kampanię fabularną.
Opowieść składa się z dziewięciu długich rozdziałów, przeznaczonych nie tylko dla samotnych graczy, lecz głównie do kooperacji, dla załóg składających się maksymalnie z czterech graczy. Fabuła koncentruje się na tajemniczej wyspie, znanej jako "Brzegi Złota" - Shores of Gold.
Kampania jest pełnoprawną ofertą, z przerywnikami filmowymi, kwestiami dialogowymi, orkiestrową muzyką, scenami akcji i unikalnymi systemami rozgrywki. W ramach dziewięciu rozdziałów coraz bardziej zagłębiamy się w opowieść na temat tajemniczej wyspy skarbów.