Scopophobia - garść informacji o nowym projekcie Bloober Team
Skopofobia (niekiedy skoptofobia, ang. scopophobia, scoptophobia, z gr. σκοπειν, patrzeć + Φόβος, strach) - lęk przed byciem obserwowanym.
Scopophobia to dwa zupełnie różne doświadczenia zamknięte w jednym tytule. W grze gracz stanie przed ważnym wyborem; wskoczyć w skórę niebezpiecznego, polującego drapieżnika lub bezbronnego dziecka, które tylko sprytem i mądrością może przechytrzyć bestię.
To osadzony w epoce wiktoriańskiej, widziany z perspektywy pierwszej osoby horror. Chowając się po kątach, przeciskając się przez ciasne przejścia nieustannie będziecie czuli obecność drapieżnego bazyliszka. A jego ogłuszający krzyk będzie pierwszym zwiastunem Waszego końca. Kampania oferuje pod tym względem unikalne doświadczenia.
W grze znajdzie się również tryb online, skoncentrowany na asymetrycznej rozgrywce. Nie jest to tradycyjny multiplayer. Scopophobia pozwali Wam zmierzyć się z o wiele silniejszym, nieśmiertelnym przeciwnikiem. Grając dzieckiem będziecie musieli wykazać się nie tylko dużym sprytem, ale również inteligencją, gdyż wszystkie kolejne ruchy będziecie planować w biegu. Z drugiej strony będziecie mogli wcielić się w samą bestię, wielkiego drapieżnika, którego jedynym zadaniem jest zapolować na innych graczy.
Otoczenie w Scopophobii jest bardzo istotnym elementem. Każdy, nawet najmniejszy skrawek informacji, który wyłapią Wasze zmysły może być tutaj kluczowym. Akustyka odgrywa w grze bardzo dużą rolę. Ukrywając się przed bazyliszkiem musisz robić to w całkowitej ciszy i skupieniu, śledzić każdy ruch potwora i planować własne akcje. U bestii zmysły również są niezwykle ważne, dzięki echolokacji lub zmysłu węchu będziecie musieli wytropić ukrywające się dziecko.
Niezależnie od tego czy zdecydujesz się na granie dzieckiem czy bazyliszkiem, będziesz mógł wybrać klasę, która będzie posiadać indywidualne zdolności.
Z początkiem września mają pojawić się bardziej szczegółowe informacje o grze.