S.T.A.L.K.E.R. 2 - nowy zwiastun i obszerna prezentacja świata gry

GSC Game World postanowiło wynagrodzić fanom kolejne przesunięcie premiery gry S.T.A.L.K.E.R. 2. W social mediach studia pojawiło się obszerne nagranie prezentujące jedną z misji.

O świecie S.T.A.L.K.E.R. 2 wiemy już, że będzie składał się z aż 20 obszarów i w każdym z nich znajdziemy inne typy anomalii, biomy czy zupełnie innych mieszkańców. W trakcie eksploracji gracze nie powinni natrafiać na żadne sztuczne bariery, psujące wrażenia z eksploracji. Celem, który przyświecał twórcom gry było "dać graczom poczucie wolności, samotności i niepokoju".Najnowszy materiał koncentruje się na misji rozgrywanej na bagnach - niegdyś zamieszkałym terenie, na którym nie znajdziemy teraz Stalkerów, ale za to możemy natrafić na zupełnie innych “mieszkańców", zwykle niezbyt przyjaźnie nastawionych do śmiałków, którzy zaburzają tamtejszy spokój. To właśnie na tym terenie rozgrywa się misja, w której gracze muszą wyłączyć groźne nadajniki psioniczne i dotrzeć do bazy Czystego Nieba.

Reklama

Materiałowi video towarzyszy komentarz przedstawicieli studia, w którym wyjaśniają oni proces powstawania misji oraz opisują istotne detale gry - jak chociażby to, że w trakcie pojedynczej rozgrywki niemożliwym jest zapoznanie się z całą zawartością oferowaną przez grę ani zobaczenie wszystkich umieszczonych tam postaci. Za każdym przejściem gracze mają bowiem dostęp do nieco innej historii fabularnej, innych misji i spotykają na innych mieszkańców Strefy Wykluczenia - wszystko zależy od tego, jakich wyborów będą dokonywać po drodze. Niektóre z nich będą miały związek z konkretnymi misjami. Twórcy pokazują tutaj przykład, w którym podchodzimy do jednej z ważniejszych lokacji w grze - punkt “startowy", z którego zaczniemy “infiltrację" będzie miał wpływ na dalszy przebieg tej konkretnej misji.GSC Game World chwali się też przemyślanym rozłożeniem i rozplanowaniem przedmiotów, które możemy znaleźć w grze - ono również ma wpływać na motywację graczy do poznawania świata oraz zróżnicowania rozgrywki, które pojawia się w sposób całkowicie naturalny. Wiele z tych przedmiotów ma bowiem to do siebie, że nie da się ich zdobyć w trakcie przechodzenia kolejnych misji, nie są typowymi nagrodami za wykonywanie zadań, a jedyny sposób by wejść w ich posiadanie to właśnie szczegółowa eksploracja. Do arsenału naszego bohatera może trafić łącznie 35 rodzajów uzbrojenia, z których każdy będzie w jakiś sposób modyfikowalny. Jeśli chodzi o przeciwników, to spotkamy zmutowane psy, zombiaki i zmutowaną... trzodę chlewną. Przeciwnicy Ci mają stale polować na graczy, wzmacniając tym samym jego poczucie zagrożenia.

Na rozgrywkę mają wpływać też czynniki takie jak poziom głodu i zmęczenia naszej postaci czy obciążenie niesionym ekwipunkiem. Zdecydowano także o tym, by zmodyfikować system levelowania postaci, w którym ma ona stawać się coraz lepsza w różnego rodzaju zadaniach w miarę poznawania otaczającego ją środowiska oraz odznaczać się przyspieszonym czasem reakcji wraz z rosnącym doświadczeniem.

W filmie wypuszczonym przez studio znajdziemy całą masę tego rodzaju ciekawostek i detali. Opisuje on też m.in. frakcje, na które napotykamy w grze. Cały materiał prezentujemy poniżej:Według najnowszych informacji, Stalker 2: Heart of Chernobyl pojawi się 20 listopada i będzie dostępny na konsolach Xbox Series X/S oraz pecetach - za pośrednictwem Steam, GOG, Epic i strony GSC, jak również w Game Passie.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy