RuneScape: Twórcy radzą sobie świetnie
Jeden z najstarszych przedstawicieli gatunku MMORPG nie przestaje zaskakiwać. Po wielu latach wciąż istnieje na rynku i w dodatku świetnie sobie radzi.
MMORPG wchodzi w pełnoletność z pokaźną sumą na koncie. Jak informuje w rozmowie z Pocket Gamerem Phil Mansell, prezes studia Jagex, na siedemnaście lat od premiery RuneScape przyniósł swoim developerom ponad 800 milionów dolarów przychodu!
W tym czasie utworzono ponad 250 milionów kont, produkcja może się też pochwalić tym, że przyciąga do siebie na długo (gracze spędzają z nią średnio aż siedem lat). Do dziś RuneScape’a śledzi też za pośrednictwem kanałów społecznościowych 1,5 miliona ludzi i nie wypada on z listy dwudziestu najpopularniejszych tytułów na Twitchu.
Od momentu premiery RuneScape’a założony w 2001 Jagex mocno się oczywiście rozrósł. W tej chwili developer zatrudnia ponad 300 pracowników, a w jego ofercie znajduje się przeszło 40 produkcji.
Klejnot w koronie studia pozostaje zaś przedmiotem nieustannej ewolucji - gra już kilkakrotnie zmieniała silnik, a częstotliwość wprowadzania do niej nowych elementów sprawiła, że doczekała się nawet wpisu w Księdze Rekordów Guinnessa jako największe i najczęściej aktualizowane darmowe MMORPG.
W 2013 uruchomiono Old School RuneScape, mające cofnąć zmiany uwspółcześniające rozgrywkę (tę wersję mogą już ogrywać użytkownicy Androida, do których wkrótce dołączą właściciele iOS-ów), tytuł doczekał się też kilku spin-offów (przykładem całkiem przyzwoita karcianka Chronicle: RuneScape Legends).