Rocket League z rozgrywką multiplatformową na PS4
Już nie tylko Fortnite oferuje pełnoprawną rozgrywkę multiplatformową dla posiadaczy konsol PlayStation 4. Sony zdecydowało się umożliwić wspólną zabawę ze zwolennikami Xbox One, Nintendo Switch oraz PC także w przypadku zręcznościowej piłki samochodowej w popularnym Rocket League.
Aby upewnić się, że wyszukiwanie rozgrywek obejmuje wszystkie te platformy, należy przejść do opcji w głównym menu, a następnie w zakładce "Rozgrywka" postawić "ptaszek" przy wiele mówiącej nazwie "Cross-Platform". W ten sposób nie będziemy już ograniczeni do innych graczy na PS4.
Oczywiście, nadal możemy natknąć się na takie osoby, ponieważ po włączeniu stosownej opcji dobieranie oponentów do rywalizacji będzie losowe. Dotyczy to wszystkich dostępnych trybów sieciowych, a więc rozgrywki swobodnej, rankingowej oraz dodatkowych opcji zabawy.
Międzyplatformowe tworzenie drużyn nie jest jeszcze gotowe, lecz powinno być dostępne w ramach pierwszej tegorocznej aktualizacji Rocket League, nadchodzącej w najbliższej przyszłości. Łatka pozwoli grać w zespole z kolegami bez względu na to, na jakiej są oni platformie sprzętowej.
"Dzisiejsze ogłoszenie jest dla nas ważne, ponieważ bardzo dobrze zdawaliśmy sobie sprawę z tego, jak bardzo nasza społeczność domagała się pełnej zabawy multiplatformowej" - czytamy w komunikacie. Taka zabawa była możliwa już od dłuższego czasu, lecz z pominięciem PlayStation 4.
Rocket League jest drugim tytułemt ego typu. Po długich miesiącach narzekań i kontrowersji, Sony ubiegło się we wrześniu ubiegłego roku i ogłosiło, że posiadacze PS4 będą mogli zagrać w sieciową strzelankę Fortnite na tych samych serwerach, co posiadacze innych wersji sprzętowych. Wszystko w ramach funkcji cross-play, znajdującej się w fazie testów.
Teraz do tej inicjatywy, określanej jako program "PlayStation Cross-Play Beta" dołącza właśnie popularne Rocket League. Nie tak popularne, jak Fortnite, lecz nadal mogące pochwalić się ponad 50 milionami użytkowników na całym świecie i na różnych platformach sprzętowych.
W przeszłości Sony kategorycznie odmawiało łączenia serwerów z innymi platformami. Podawano przeróżne mało sensowne wymówki, takie jak chęć zadbania o bezpieczeństwo młodszych graczy, czy też fakt, że PlayStation stanowi "najlepsze miejsce do grania". Jak widać, potrzebny był niebywale popularny hit na miarę Fortnite, by zmienić zdanie producenta PS4.
"Postrzegamy te fazę beta jako okazję do przeprowadzenia dokładnych testów, by upewnić się, że cross-play wypada najlepiej właśnie na PlayStation, biorąc jednocześnie pod uwagę wrażenia użytkowników zarówno ze strony technicznej, jak i społecznościowej" - dodawało Sony we wrześniu.