​Roblox zanotował w ubiegłym roku gigantyczne straty finansowe

Roblox to jedna z najpopularniejszych gamingowych platform kierowana głównie do młodszej społeczności graczy. W ubiegłym roku, pomimo napływu kolejnej fali graczy i rekordowych popularności z tym związanych, produkcja odnotowała straty finansowe na poziomie 900 mln dol. w skali całego 2022 roku

Wynik ten jest o tyle sensacyjny, że jak już wspomnieliśmy, Roblox cieszył się w ostatnim czasie największą w historii swojego istnienia popularnością, a twórcy gry chwalili się, że średnia dzienna liczba aktywnych graczy wynosiła w ubiegłym roku 56 mln, co stanowi aż 23% wzrost względem roku poprzedzającego.

Przyczyną strat finansowych tej produkcji nie są jednak problemy, a to, że platforma przeszła gruntowne rewolucje i stale rozwijana jest przez deweloperów. David Baszucki, prezes Robloxa, podkreślił, że rok 2022 był rokiem innowacji i wynalazków dla tej gry, po czym dodał, że jeśli chodzi o grywalność - to w tym aspekcie wzrosty zauważalne są w każdej grupie wiekowej i we wszystkich regionach świata.

Reklama

Roblox - czym jest i na czym opiera się fenomen tej gry?

Debiut Robloxa nastąpił w 2006 roku. Cele, jakie przyświecały tej platformie mocno związane były z zabawą, jak również z walorami edukacyjnymi. Po latach Roblox wyrósł na jednego z największych hegemonów na rynku, a swoimi rozmiarami zawstydził nie jedną szlagierową produkcję.

Do gry z czasem napływały kolejne fale graczy, a sam tytuł rozszerzył swoje funkcjonowanie poza inne platformy niż same komputery, debiutując m.in. na urządzeniach mobilnych z Androidem oraz iOS’em, jak również na konsolach Xbox. Aktualnie Roblox stawiany jest na podobnej półce popularności co takie tuzy jak: Fortnite czy Minecraft.

W ostatnim czasie Roblox był na ustach wszystkich. Na TikToku zapanował niespotykany trend odprawiania mszy świętych w tej grze. Zjawisko cieszyło się ogromną popularnością i co ciekawe, przyciągnęło do gry sporo nowych osób.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Roblox
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy