Reżyserka Uncharted: współczesnego modelu produkcji AAA nie da się utrzymać
Amy Hennig, reżyserka i scenarzystka trzech pierwszych części Uncharted, przyznała w jednym z najnowszych wywiadów, że współczesny model produkcji gier wysokobudżetowych - określanych jako AAA - jest nie do podtrzymania, z powodu rosnących kosztów oraz coraz większych zespołów.
Ceny gier od wielu lat utrzymują się na tym samym poziomie - około 60 dolarów - lecz ich produkcja jest coraz droższa, wymaga większej liczby deweloperów, coraz to bardziej realistycznej oprawy graficznej, dokładnych testów (co często wydaje się być pomijane) i tak dalej.
Dlatego też na rynku pojawia się coraz więcej produkcji, które mają przyciągną użytkowników na dłużej. Stąd popularne obecnie "gry jako usługi" w stylu Destiny, Anthem czy też The Division. W grach stawiających na kampanię jest za to coraz więcej DLC oraz innych transakcji cyfrowych.
Jaka jest przyszłość? Hennig przyznaje, że jednym z rozwiązań jest outsourcing, czyli oddawanie części obowiązków firmom specjalizującym się w takich usługach. Dzisiaj takie podejście jest już bardzo popularne w przypadku elementów grafiki, lecz w przyszłości może objąć także inne elementy gier.