Rewolucja w tworzeniu portów z Nintendo 64. Konwersja nawet w kilka minut
Twórca o pseudonimie Wiseguy wprowadził na rynek narzędzie, które może zrewolucjonizować przenoszenie gier z Nintendo 64 na pecety. Dzięki N64: Recompiled proces konwersji plików binarnych N64 na kod C gotowy do kompilacji może trwać zaledwie kilka minut.
N64: Recompiled może zrewolucjonizować sposób, w jaki deweloperzy tworzą porty gier z N64 na PC. W filmie opublikowanym na YouTube przez Nerrela można zobaczyć, jak narzędzie Wiseguya zamienia ROM N64 w plik .exe w ciągu kilku sekund. Proces ten polega na automatycznym tłumaczeniu ROM-u na kod C, co spektakularnie skraca czas potrzebny na stworzenie grywalnej wersji na komputer.
Od lat emulatory pozwalały grać w gry N64 na PC, ale natywne porty oferują znacznie więcej. Gracze mogą cieszyć się płynniejszą rozgrywką dzięki wyższej liczbie klatek na sekundę, wsparciem dla ultraszerokich ekranów, rozdzielczością 4K oraz efektami ray tracingu. Aby korzystać z N64: Recompiled, gracze muszą posiadać legalne kopie ROM-ów gier. Narzędzie wykorzystuje zasoby z ROM-u, takie jak modele postaci, dźwięki i tekstury, łącząc je z dekompilowanym kodem, aby stworzyć natywną wersję gry na PC. Takie podejście pomaga unikać problemów prawnych, ponieważ projekty inżynierii odwrotnej są legalne, o ile nie wykorzystują chronionych prawem zasobów.
Podobnie jak inne narzędzia dekompilacyjne, N64: Recompiled nie jest doskonałe i może wymagać ręcznych poprawek. Niemniej jednak narzędzie znacznie skraca czas i wysiłek potrzebny na tworzenie portów gier. Wiseguy udostępnił już pierwszy port stworzony za pomocą N64: Recompiled - The Legend of Zelda: Majora’s Mask. Gracze mogą teraz pobrać port i dodać własny ROM gry, aby móc cieszyć się przygodą na swoim komputerze.
Zespół Harbour Masters potrzebował kilku miesięcy na stworzenie portu Majora’s Mask, podczas gdy Wiseguy, korzystając ze swojego narzędzia, zdołał to zrobić w zaledwie dwa dni. Wiseguy planuje udostępnić N64: Recompiled jako oprogramowanie open-source, dzięki czemu inni deweloperzy będą mogli wspomóc dalszy rozwój narzędzia i tworzenie kolejnych portów gier z N64.
N64: Recompiled ma ogromny potencjał, by wpłynąć na społeczność fanów N64, ułatwiając tworzenie portów na PC oraz modyfikowanie gier. Narzędzie może również przyczynić się do powstania nowych treści, takich jak fanowskie mody i romhaki. N64: Recompiled ma jednak swoje ograniczenia. Automatyczny proces konwersji nie jest idealny i może wymagać ręcznych poprawek, aby gry działały poprawnie na nowoczesnych pecetach. Ponadto niektóre gry z N64 mogą mieć specyficzne problemy z kompatybilnością, których narzędzie nie jest w stanie automatycznie naprawić.
Kod wygenerowany przez N64: Recompiled nie jest czytelny, co utrudnia modyfikowanie gier lub dodawanie nowych funkcji. Pomimo tego narzędzie ma ogromny potencjał, by przyspieszyć i ułatwić proces tworzenia portów gier z N64 na PC.