Resident Evil Village - porównanie wersji PS5 do PS4
W sieci pojawił się film prezentujący najważniejsze różnice między Resident Evil Village w wersji na PlayStation 5 a edycją przeznaczoną na PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Pro.
Materiał pojawił się na YouTube, na kanale ElAnalistaDeBits, którego autorzy specjalizują się w opracowywaniu podobnych porównań. Możecie go zobaczyć poniżej:
A poniżej znajdziecie podsumowanie wszystkich różnic:
- Resident Evil Village na PlayStation 5 pozwala włączyć i wyłączyć ray tracing (jednak liczba klatek z włączonym ray tracingiem jest mniej stabilna);
- wersja na PlayStation 4 Pro pozwala wybrać między trybem 4K w 40 FPS a rozdzielczością 1080p i 60 FPS
- cienie wyglądają podobnie na wszystkich platformach
- filtrowanie anizotropowe jest nieznacznie lepsze na PlayStation 5
- czasy ładowania są o wiele krótsze na PlayStation 5 (demo ładuje się około dwóch sekund, podczas gdy na PlayStation 4 trzeba zaczekać ponad pół minuty);
- wersje na PlayStation 5 i PlayStation 4 wykorzystują renderowanie typu checkerboard (lub podobne), jednak średnia rozdzielczość jest wyższa na PlayStation 5.
Tak więc wygląda na to, że Capcom zrobił naprawdę dużo, aby jego najnowsza gra wyglądała i działała bardzo dobrze na wszystkich platformach. Różnice pomiędzy poszczególnymi platformami nie są drastyczne. PlayStation 5 wybija się zdecydowanie jedynie, jeśli popatrzeć na czasy ładowania - na next-genie są o wiele krótsze.