Remedy rezygnuje z multiplayera. Twórcy Alana Wake’a skupią się na innych projektach
Do niedawna mały zespół wewnątrz Remedy pracował nad projektem Kestrel, premium grą multiplayer. Wspólnie z Tencent studio podjęło jednak decyzję o anulowaniu tego projektu.
Twórcy Alana Wake’a opublikowali właśnie oświadczenie dotyczące swojej przyszłej działalności oraz rozwijanych wewnątrz studia projektów. w porozumieniu Tencent zdecydowano się anulować Kestrel, wcześniej znany jako Vanguard. Miała być to produkcja premium gra multiplayer skupiona na współpracy pomiędzy poszczególnymi graczami.
Remedy poinformowało, że zdecydowano się zakończyć prace nad tym projektem. Studio będzie potrzebować w rezultacie mniej rąk do pracy, a osoby zaangażowane w Kestrel zostaną odesłani do innych gier. Jednym z głównych powodów tej decyzji, jak wynika z opublikowanego przez studio oświadczenia, jest właśnie chęć skupienia się na reszcie portfolio.
Jedną z części tego portfolio jest jeszcze jedna produkcja multiplayer o tymczasowej nazwie “Condor". Jest to gra osadzona w uniwersum Control, z której prawdopodobnie prędko nie zrezygnuje Remedy. Control cieszyło się sporą popularnością, udało sie już zbudować wokół niego silną markę, a biorąc pod uwagę wyjątkowy charakter całego świata, może powstać bardzo intrygujący multiplayer.
Ostatnie wydarzenia w świecie gier live-service dodatkowo mogą nie zachęcać do dalszych inwestycji. Helldivers 2 przyjęło się bardzo dobrze i jak informuje ostatni raport Newzoo, zarabia przy tym bardzo dobre pieniądze. Niedaleko produkcji Arrowhead Game Studios zadebiutowały jednak również Suicide Squad: Kill the Justice League oraz Skull and Bones, o których wszelki słuch zaginął niedługo po ich premierze.
W dzisiejszych czasach bogatych w dziesiątki produkcji live-service trzeba być w rezultacie bardzo pewnym swojego produktu. Zespół Remedy mógł cierpieć w rezultacie na podobny problem co niedawno deweloperzy Naughty Dog. Twórcy The Last of Us również zrezygnowali z trybu Factions. Po latach oczekiwań anulowano cały projekt i zdecydowano skupić się na pozostałych grach.