Red Dead Redemption 2 bije rekordy popularności. Oto powody sukcesu gry
Niedługo po swoich piątych urodzinach Red Dead Redemption 2 osiąga nowe kamienie milowe. Ostatnia przecena na Steamie zachęciła najwyraźniej wiele osób do zakupu gry Rockstar.
Chociaż w wielu polskich sklepach Black Friday jest głównie okazją do podnoszenia cen produktów na kilka tygodni przed rozpoczęciem promocji, niektóre firmy wciąż wykorzystują to nietypowe święto jako sposób na dotarcie do większej liczby osób. Wśród tych firm jest mnóstwo deweloperów i wydawców, którzy sprzedawali w miniony weekend swoje produkcje w okazyjnych cenach.
Jednym z największych wydarzeń dla graczy z okazji Black Friday jest oczywiście przecena na platformie Valve. W ofercie Steam Autumn Sale, które rozpoczęło się już 21 listopada, znalazły się tysiące gier. Po okazyjnych cenach można było kupić zarówno znane i lubiane gry AAA, jak i mniej popularne indie.
Jednym z hitów kończącej się właśnie promocji okazało się Red Dead Redemption 2. W ramach Steam Autumn Sale wielokrotnie nagradzany i wychwalany przez krytyków sequel można było kupić taniej o 67%. Fakt ten zachęcił najwyraźniej setki tysięcy graczy, a RDR2 błyskawicznie poszybowało w rankingach sprzedaży Steama.
Gra cieszy się aktualnie tak dużym zainteresowaniem, że w sobotę online było aż 77,655 osób. Jest to największa liczba zalogowanych w tym samym momencie użytkowników dla Red Dead Redemption 2. Tytuł ten zadebiutował na Steamie 5 grudnia 2019 roku, ma wystawionych ponad 450 tysięcy recenzji i mimo tego wciąż udało mu się ustanowić nowy rekord w miniony weekend.
Produkcje single-player historycznie nie cieszą się aż tak dużym zainteresowaniem na Steamie. Wiele z nich sprzedaje się oczywiście bardzo dobrze niedługo po swojej premierze albo w wyniku kuszących promocji, ale największe zaangażowanie wciąż kreują gry multiplayer pokroju PUBG czy Counter-Strike’a. Wyjątkowo imponujący jest więc fakt, że 5-letni single-player znajduje się aktualnie wśród najchętniej ogrywanych produktów na Steamie.