Red Dead Online nie zadebiutuje razem z Red Dead Redemption 2
Wzorem GTA 5, tryb sieciowy Red Dead Redemption 2 - pod nazwą Red Dead Online - ukaże się dopiero po premierze podstawowej kampanii dla pojedynczego gracza. Rockstar ogłosił, że wieloosobowe opcje zabawy sprawdzimy dopiero w listopadzie.
Red Dead Redemption 2 ukaże się 26 października na PS4 i Xbox One. Red Dead Online nie ma jeszcze konkretnej daty premiery, lecz zadebiutuje w listopadzie. Co więcej, najpierw otrzymamy testową wersję beta, więc twórcy zdecydowali się najwyraźniej na podejście w stylu Early Access.
Podobnie było w przypadku Grand Theft Auto V. Kampania fabularna ukazała się we w połowie września 2013 roku, ale na Grand Theft Auto Online trzeba było czekać dwa tygodnie dłużej, do 1 października tego samego roku.
"Red Dead Online stanowi ewolucję klasycznego trybu sieciowego z oryginalnego Red Dead Redemption, łącząc narrację z rywalizację i kooperację na nowe, interesujące sposoby. Korzystając z mechaniki Red Dead Redemption 2 jako podstawy, Red Dead Online będzie gotowe do eksploracji w samotności lub ze znajomymi, otrzymując także ciągłe aktualizacje i zmiany, by rosnąć i ewoluować razem z graczami" - czytamy na oficjalnej stronie.
Wzorem GTA Online, Red Dead Online - pomimo osobnej premiery - będzie dostępne za darmo dla wszystkich posiadaczy Red Dead Redemption 2 na PS4 oraz Xbox One.
"Jak w przypadku większości sieciowych produkcji o takiej skali i rozmiarze, w okresie premiery zapewne nie obejdzie się bez pewnych turbulencji. Nie możemy się już doczekać, by pracować razem z naszą wspaniałą i oddaną społecznością, dzieląc się pomysłami, eliminując początkowe problemy i zamieniając Red Dead Online w coś fajnego i innowacyjnego" - dodaje Rockstar.
Tymczasem dyrektor projektu Imran Sarwar z Rockstar North zapewnił w rozmowie z serwisem IGN, że premiera Red Dead Online nie zmieni zbyt wiele w podejściu do GTA Online. Tryb sieciowy do Grand Theft Auto V nadal będzie wspierany i rozbudowywany o kolejne aktualizacje.
"Bardzo wstępnie planujemy takie rozplanowanie łatek, by gracz mógł przełączać pomiędzy oboma trybami sieciowymi, lecz nasz harmonogram deweloperski może sprawić, że takie podejście nie zawsze wypali!" - wyjaśnia Sarwar.