Ratchet & Clank: Rift Apart - nowe funkcje i wymagania sprzętowe na PC
Firma Sony Interactive Entertainment przestawiła najnowsze funkcje oraz specyfikację sprzętową gry Ratchet & Clank: Rift Apart, która trafi na PC już 26 lipca.
Aby umożliwić płynne przeskakiwanie pomiędzy wymiarami, w pecetowej wersji Ratchet & Clank: Rift Apart zaimplementowano DirectStorage 1.2 z dekompresją GPU. Ta technologia pozwala osiągnąć wyższą przepustowość strumieniowania zasobów z pamięci masowej do karty graficznej, co znacznie wpływa na płynność i wydajność w trakcie rozgrywki. Dodatkowo, DirectStorage pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału dysków SSD obsługujących złącza PCIe NVMe, ale technologia ta jest również kompatybilna z dyskami SSD SATA, a nawet z tradycyjnymi dyskami talerzowymi.
Poza odbiciami i cieniami wykorzystującymi technologię śledzenia promieni, w pecetowej wersji Ratchet & Clank: Rift Apart zaimplementowano jeszcze inne funkcje, które zwiększają realizm grafiki w grze. Dzięki technologiom Ray-Traced Ambiet Occlusion (RTAO) oraz Ground Truth Ambient Occulsion (XeGTAO) gra świateł stała się jeszcze bardziej rzeczywista i naturalna. RTAO wykorzystuje ray tracing, aby zwiększyć realizm okluzji otoczenia, a XeGTAO generuje ją w bardzo wysokiej rozdzielczości, która oddaje nawet najdrobniejsze szczegóły geometrii obiektów.
Ratchet & Clank: Rift Apart w wersji na PC została stworzona z myślą o potrzebach wszystkich użytkowników komputerów osobistych. Funkcje, takie jak cienie oparte na ray tracingu, zaawansowana okluzja otoczenia, czy obsługa trzech ekranów są skierowane do osób posiadających bardzo wydajny sprzęt. Dzięki wysoce konfigurowalnym opcjom graficznym, grę można w łatwy sposób dostosować do mniej wydajnych systemów, tak aby każdy gracz mógł się nią cieszyć. Poniżej znajdują się rekomendowane specyfikacje dla różnych trybów ustawień graficznych: