Raport podsumowujący rynek PC w 2012 roku. Wzrost o 8%

Rynek gier PC znajduje się w odwrocie? Skądże znowu.

Najnowszy raport przygotowany przez analityków z agencji DFC Intelligence na zlecenie wspierającego rozwój grania na komputerach stowarzyszenia PC Gaming Alliance (w jego skład wchodzą m.in. AMD i Intel) pokazuje, że w przeciwieństwie do branży konsolowej wartość pecetowej - wzrasta.

Z raportu opublikowanego przez PC Gaming Alliance w trakcie GDC wynika, że w ubiegłym roku rynek gier pecetowych wart był 20 miliardów dolarów. To o 8% więcej w porównaniu do roku 2011. Według analityków, prawie połowa powyższej sumy - 7 miliardów dolarów - została wygenerowana przez Chińczyków.

To najszybciej rozwijający się rynek gier komputerowych na świecie. Poza tym kluczowy wkład w osiągnięcie ogólnego wyniku miała sprzedaż Diablo III, Minecrafta i Guild Wars 2 - największych pecetowych exclusivów ostatnich lat. Przewiduje się, że do 2016 roku produkcje PC warte będą 25,7 miliarda dolarów.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Minecraft | Guild Wars 2 | Diablo III