Raport finansowy Ubisoftu: 1666 w koszu, dwie nowe gry w produkcji

Koncern Ubisoft jako kolejna firma z branży ujawniła swój raport finansowy podsumowujący zarówno czwarty kwartał minionego roku fiskalnego, jak i całe ostatnie 12 miesięcy.

Rezultaty są bardzo dobre, a na taki wynik zapracowały przede wszystkim dwie gry - Assassin’s Creed III i Far Cry 3. Niestety, nie zabrakło też złych wieści - anulowano 1666, projekt Patrice’a Desiletsa.

Na konferencji towarzyszącej publikacji raportu finansowego prezes Ubisoftu Yves Guillemot ujawnił, że anulowano 1666 - tajemniczy projekt opracowywany w studiu THQ Montreal, które zostało przejęte od bankrutującego THQ w styczniu. Tym samym szef koncernu odniósł się odniósł się do niedawnych wydarzeń związanych z Patrice’em Desiletsem, który został kilka dni temu zwolniony ze swojej firmy.

Reklama

Guillemot tłumaczy, że Ubisoft nie był w stanie przekonać do swojej wizji zarówno developerów, jak i samego Desiletsa. Rozmowy z projektantem trwały dwa miesiące, ale obie strony nie doszły do porozumienia, w wyniku czego prace nad 1666 wstrzymano "na nieokreślony czas" (czyli wyrzucono grę do kosza), a sam Desilets został zwolniony. Nie wiadomo, co dzieje się z drugą produkcją noszącą nazwę kodową Underdog.

Prezes Ubisoftu ujawnił natomiast, że jego firma pracuje nad dwoma niezapowiedzianymi jeszcze tytułami, z czego jeden będzie pierwszą częścią zupełnie nowej serii (drugi to kolejny "asasyn"?).

A jeśli chodzi o same liczby - w czwartym kwartale 2013 roku fiskalnego Ubisoft wygenerował przychody na poziomie 175 milionów euro, co jest wynikiem o 8,7% lepszym niż dwanaście miesięcy temu, gdy wynosił on 161 milionów euro. Najwięcej pieniędzy pochodzi z Europy i Ameryki (po 45%), na resztę świata przypada 10% obrotów.

Natomiast w całym roku fiskalnym do kasy Ubisoftu wpłynęło aż 1,25 miliarda euro (rok temu 1,06 miliarda - o 18,3% więcej), z czego firma zarobiła na czysto 64,8 miliona euro (wzrost o 73,7% w porównaniu do 37,3 miliona euro z ubiegłego roku). Najwięcej, bo 928 milionów euro, udało się wygenerować ze sprzedaży "hardkorowych" produkcji, co jest wynikiem lepszym o 60% niż dwanaście miesięcy temu. 328 milionów euro przypada natomiast na segment produkcji dla "każuali" (stanowi to 26% wszystkich dochodów), a 148 milionów euro pochodzi z cyfrowej dystrybucji (wzrost o 86%) obejmującej dwie poprzednie kategorie.

Tak dobre wyniki to przede wszystkim zasługa wysokiej sprzedaży największych hitów Ubisoftu z ostatnich miesięcy. Assassin’s Creed III rozszedł się w liczbie 12,5 miliona egzemplarzy (to piąta najlepiej sprzedająca się marka tej generacji konsol), a Far Cry’a 3 nabyło 6 milionów osób. Dość dobrze poradził sobie też Just Dance 4, który znalazł 8,5 miliona nabywców (dwunasta najlepiej sprzedająca się seria).

Najwięcej pieniędzy z ubiegłego roku fiskalnego pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i Europy (odpowiednio 54% i 39%), na resztę świata przypada zaledwie 7%.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Ubisoft | Assassin's Creed III | Far Cry 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy