Raport finansowy Take-Two: Wielki sukces BioShock Infinite i Borderlands 2

BioShock Infinite i Borderlands 2 były jednymi z najgłośniejszych gier ostatnich miesięcy. Gdy pojawiły się na rynku, zostały bardzo dobrze ocenione przez media, ale czy poszedł za tym sukces komercyjny?

Raport finansowy Take-Two nie pozostawia złudzeń - jak najbardziej.

Koncern Take-Two opublikował raport finansowy za 2013 rok fiskalny. Najlepiej sprzedającą się produkcją w tym okresie było Borderlands 2 - do sklepów wysłano 6 milionów egzemplarzy gry. Równie dobrze poradził sobie Max Payne 3 - na półkach sklepowych pojawiło się w sumie 4 miliony kopii. Na trzecim miejscu - choć biorąc pod uwagę niedawną premierę, rezultat ten jest wyśmienity - znalazł się BioShock Infinite, który trafił do sprzedawców w liczbie 3,7 miliona sztuk.

W minionym czwartym kwartale 2013 roku fiskalnego Take-Two zanotował przychody na poziomie 299,5 miliona dolarów (rok temu: 148,1 miliona dolarów), co przełożyło się na zyski w wysokości 21,2 miliona dolarów. To dobry wynik, zwłaszcza, że dwanaście miesięcy temu spółka miała straty w sumie 66 miliona dolarów. Rekordowe przychody osiągnięto na polu dystrybucji cyfrowej, co jest zasługą wydawania klasycznych tytułów koncernu w PSN-ie - obroty wzrosły aż o 192% względem ubiegłego roku i stanowią 27% wszystkich przychodów.

Reklama

Natomiast w całym 2013 roku fiskalnym do kasy firmy wpłynęło aż 1,214 miliarda dolarów, co jest wynikiem znacznie lepszym - dwanaście miesięcy temu wyniósł on 825,8 miliona dolarów. Nie udało się jednak uniknąć strat, które wyniosły 31,2 miliona dolarów. Biorąc jednak pod uwagę, że koncern rok temu miał znacznie większe straty (107,7 miliona dolarów), to rezultat jest całkiem niezły.

Take-Two przewiduje, że w obecnym roku fiskalnym wyniki będą znacznie lepsze - firma prognozuje, że przychody wyniosą 1,85 miliarda dolarów. Przewidywania optymistyczne, ale pamiętajmy, że 17 września swoją premierę ma GTA V i to właśnie w produkcji Rockstara spółka pokłada wielkie nadzieje. Ma ona wygenerować aż 65% wszystkich obrotów. Ujawniono też, że w planie wydawniczym znajduje się kilka nowych, niezapowiedzianych tytułów, ale ich zapowiedź szybko nie nastąpi.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Borderlands 2 | BioShock: Infinite | Take-Two Interactive
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy