Raport finansowy Electronic Arts – niższa od oczekiwanej sprzedaż Star Wars Battlefront II

​Firma Electronic Arts zaprezentowała raport finansowy za trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego, zakończonego 31 grudnia. Podano tez wyniki osiągnięte przez Star Wars Battlefront II.

W omawianym okresie dochody koncernu wyniosły 1,16 miliarda dolarów. Kwota jest więc nieznacznie wyższa niż dwanaście miesięcy wcześniej, kiedy plasowała się na poziomie 1,15 miliarda dolarów.

Większość wygenerowanej sumy - 780 milionów dolarów - pochodzi z dystrybucji cyfrowej. Sprzedaż pudełkowych gier zapewniła Electronic Arts "jedynie" 380 milionów dolarów. W ubiegłym roku wspomniany podział prezentował się nieco inaczej: treści rozprowadzane elektroniczne zapewniły 685 milionów dolarów, a fizyczne wydania 464 miliony dolarów.

Warto zwrócić uwagę jeszcze na inny wskaźnik. Okazuje się, że na elementy tak zwanej "usługi", czyli mikrotransakcje oraz dodatki DLC, w minionym kwartale fiskalnym klienci wydali 787 milionów dolarów - o 39% więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej, gdy kwota ta wynosiła 566 milionów dolarów. Nic wiec dziwnego, że EA stawia na podobne mechanizmy.

Reklama

Pomimo zwiększonych dochodów koncern zanotował stratę w wysokości 186 milionów dolarów. To znacznie więcej niż rok temu, kiedy "na minusie" firma miała zaledwie milion dolarów.

Electronic Arts podzieliło się także nowymi wynikami osiągniętymi przez Star Wars Battlefront II. Dotychczas do sklepów wysłano 9 milionów egzemplarzy. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie powędrowały jeszcze do rąk graczy.

Rezultat jest nieco niższy od zakładanego - wydawca spodziewał się, że nakład strzelanki przekroczy 10 milionów kopii. Ponadto gra poradziła sobie gorzej niż poprzednia część, która w analogicznym okresie do sprzedawców trafiła w liczbie 13 milionów sztuk.

Dyrektor finansowy EA - Blake Jorgensen - stwierdził, że powodem słabszych od oczekiwanych wyników mogą być kontrowersje związane z mikrotransakcjami. Te na razie są wyłączone, ale wrócą "w ciągu kilku najbliższych miesięcy".

Poza tym koncern nadal wierzy w podobne rozwiązania, o ile są wykonane w odpowiedni sposób. Firma oznajmiła, że zamierza je wprowadzać w kolejnych produkcjach, podkreślając, że Star Wars Battlefront II.

Ponadto Jorgensen prognozuje, że w trwającym właśnie kwartale uda się do wysłać do sklepów kolejne 3 miliony egzemplarzy tytułu autorstwa studia DICE. Wówczas łączny nakład wynosiłby około 12 milionów.

Przy okazji pochwalono się też kilkoma innymi danymi. Przedstawiciele EA ujawnili, że dotychczas liczba unikalnych użytkowników gry Battlefield 1 plasuje się na poziomie 25 milionów. Warto jednak podkreślić, że rezultat nie musi przekładać się na rzeczywistą sprzedaż.

W ciągu minionego roku o 35% powiększyło się również grono graczy The Sims 4. Niewykluczone, że wzrost jest zasługą niedawnego wydania kolejnego rozszerzenia do produkcji z sympatycznymi ludzikami w rolach głównych - skupiającego się na zwierzętach dodatku Psy i Koty.

Sukcesami może poszczyć się również FIFA. Konsolowa społeczność zgromadzona wokół piłkarskiego cyklu liczby sobie obecnie 42 miliony osób. Coraz większą popularnością cieszy się też mobilna odsłona serii - w minionym kwartale fiskalnym do zabawy dołączyło 26 milionów użytkowników.

Z kolei w ostatnich dwunastu miesiącach o 12% zwiększyła się liczba graczy w trybie Ultimate Team.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Star Wars Battlefront II
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy