Quake od teraz działa w 4K i 120 FPS
Jeśli gracie w Quake'a na PlayStation 5 lub Xbox Series X|S, od teraz możecie delektować się rozdzielczością 4K oraz 120 klatkami na sekundę.
Oczywiście mamy na myśli remake, który trafił w tym roku na platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4 oraz Switch. Co prawda w odświeżonego Quake'a można było grać też na konsolach nowej generacji, ale tylko w ramach kompatybilności wstecznej. Jednak twórcy wydali już aktualizację dla PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S, dzięki której posiadacze tych sprzętów mogą cieszyć się rozdzielczością podwyższoną do 4K oraz liczbą klatek zwiększoną do 120.
Jeśli kupiliście już Quake'a w wersji na PlayStation 4 lub Xbox One, next-genowego ulepszenia dokonacie za darmo, jednak przeniesienie zapisów będzie możliwe tylko na konsoli Microsoftu.
Oczywiście trzeba mieć też na uwadze, że aby odczuć różnicę, potrzebny jest odpowiedni monitor bądź telewizor. O ile większość współczesnych ekranów nie ma problemu z wyświetlaniem obrazu w 4K, o tyle 120 FPS zobaczymy już tylko na niektórych modelach (tych, które mają częstotliwość odświeżania na poziomie co najmniej 120 Hz).
Remake Quake'a trafił do sprzedaży w tym roku z okazji dwudziestopięciolecia gry. Odświeżoną wersję przygotowało studio Night Dive, a inny deweloper - MachineGames - opracował dwa rozszerzenia: Dimensions of the Past i zupełnie nowe Dimension of the Machine. Wraz z "podstawką" otrzymujemy też dodatki The Scourge of Armagon oraz Dissolution of Eternity.
Odnowionego Quake'a kupicie w bardzo atrakcyjnej cenie, także w wersji na next-geny. Wydanie na Xbox Series X|S kosztuje 41,99 zł, a edycja na PlayStation 5 niewiele więcej - 45 zł. Dodajmy też, że gra jest dostępna w ramach abonamentu Xbox Game Pass.
Quake oryginalnie ukazał się 22 czerwca 1996 roku, w wersjach na PC. W 1998 roku grę wydano także na komputery Amiga. Później doczekała się również konwersji na Nintendo 64, Segę Saturn czy MacOS-a.