Quake 2 w wersji z PlayStation po niezwykłym odświeżeniu!

Oto zupełnie nowa wersja Quake 2, ze sterowaniem przystosowanym do współczesności.

Jeden z deweloperów studia Nightdive i wieloletni twórca modów do Quake’a 2, Paril, postanowił wziąć na warsztat unikalny port tej kultowej strzelanki FPP, który u swoich korzeni dedykowany był pierwszemu PlayStation. Jednak zamiast po prostu przeportować każdą mapę, Paril obrał trudniejszą ścieżkę - każda z map została od podstaw odtworzona w Kex Engine. Nowa wersja Quake 2 PSX jest dostępna teraz w serwisie ModDB jako darmowy dodatek do wydanego niedawno remastera Quake 2. Poniżej zaś możecie zobaczyć zwiastun tej produkcji:

Reklama

Kiedy konsole bazowały na zupełnie innych układach niż pecety i cechowały się zupełnie innymi możliwościami niż “blaszaki", a także pomiędzy sobą, gry często były portowane właśnie w taki sposób - wersja pod dane urządzenie była tworzona praktycznie od zera - twórcy oczywiście starali się przy tym zachować jak najwierniej ducha oryginału, ale nie zawsze było to w pełni możliwe. Czasem powstawały w ten sposób dziwne połączenia, które w pamięci graczy zapisały się niemal jakby były zupełnie osobnymi, nowymi tytułami, wspominanymi do dzisiaj - tak jest chociażby z Doomem na Nintendo 64 i PlayStation czy grą PowerSlave na Segę Saturn. Z Quake 2 wcale nie było inaczej - w 2017 roku serwis Digital Foundry stworzył nawet zestawienie najciekawszych portów Kłejka oraz czym się one między sobą różniły.

Quake 2 Remaster studia Nightdive zawiera w sobie zmodyfikowane poziomy z Nintendo 64, jednak wersja z PlayStation uważana była za dawno zaginioną. Według słów Parila, pewne problemy techniczne związane z użytym przez twórców porta silnikiem niejako zmusiły go do podjęcia decyzji o tym, by stworzyć wszystkie poziomy od zera w Kex Engine, zamiast męczyć się z plikami z oryginalnej gry. Przy okazji Paril naprawił kilka problemów, poprawił AI przeciwników, a nawet poprawił “po swojemu" design lokacji i elementy wizualne - dzięki czemu otrzymaliśmy bardziej remaster Quake’a z PSX niż zwykłe odtworzenie. 

Jednak największym usprawnieniem jest prawdopodobnie zmiana oryginalnego systemu sterowania, które w tamtych czasach opierało się na pierwszym DualShocku, na coś nieco bardziej współczesnego. Quake 2 na PlayStation miał wymagające małpiej zręczności sterowanie, rodem niemal z czołgu - każdy z analogów odpowiadał bowiem za celowanie w jednej osi, a poruszanie się w innej. Dopiero Halo było tą strzelanką, która na dobre zmieniła standardy jeśli chodzi o sterowanie padem w tego typu grach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Quake 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy