Co ciekawe, ze strony samej Bethesdy na temat remastera kultowej strzelanki nadal panuje milczenie, ale sprawa wydała się za sprawą koreańskiej komisji, która zajmuje się przyznawaniem grom kategorii wiekowych. Informacja ta jest o tyle wiarygodną wskazówką na temat nowo tworzonej wersji Quake 2, że podobna sytuacja miała już miejsce w 2021 roku. Wtedy ta sama komisja skategoryzowała zremasterowanego pierwszego Quake’a, który został potem oficjalnie zapowiedziany na QuakeConie w 2021 roku.
Tegoroczny QuakeCon zaplanowano na 10-13 sierpnia, więc to właśnie w tych dniach należy wyczekiwać ogłoszeń na temat kolejnej gry. Pierwszy Quake w zremasterowanej wersji otrzymał nowe elementy rozgrywki, wsparcie dla ekranów panoramicznych, dodatkowe ustawienia grafiki związane z rozdzielczością 4K oraz wiele innych funkcji poprawiających wygląd, których oczekiwalibyśmy po grach wydawanych w XXI wieku. W tym samym roku, konkretnie w październiku, pojawiła się wersja dedykowana konsolom najnowszej generacji, dzięki którym grę można było nie tylko odpalić na nowych urządzeniach, ale też w 120 klatkach na sekundę.
Podobnego zestawu nowych możliwości możemy spodziewać się po remasterze Quake 2, może z tą różnicą, że zapewne wersje na nowe konsole zostaną zapowiedziane od razu - wstrzymywanie się z tą decyzją w aktualnych warunkach nie miałoby po prostu sensu.
Quake 2 to kultowa, wydana pierwotnie w 1997 roku, kontynuacja dzieła id Software, które na lata zdefiniowało jak powinny wyglądać ówczesne strzelanki z perspektywy pierwszej osoby. W sequelu zastosowano nowy silnik - idTech 2 - który pozwalał na bardzo rozległe modowanie gry,a do tego był na tyle elastyczny, że do dzisiaj powstają różne usprawnienia dla Q2, jak chociażby wsparcie dla dynamicznego oświetlenia i technologii RTX. Tym razem - o ile informacje o remasterze się potwierdzą - możemy oczekiwać natywnego wsparcia dla tej technologii.











