Quake 2 otrzyma remaster z okazji tegorocznego QuakeCon
Bethesda po cichu pracuje nad zremasterowaną wersją kultowego Quake 2, dedykowaną współczesnym sprzętom do grania.
Co ciekawe, ze strony samej Bethesdy na temat remastera kultowej strzelanki nadal panuje milczenie, ale sprawa wydała się za sprawą koreańskiej komisji, która zajmuje się przyznawaniem grom kategorii wiekowych. Informacja ta jest o tyle wiarygodną wskazówką na temat nowo tworzonej wersji Quake 2, że podobna sytuacja miała już miejsce w 2021 roku. Wtedy ta sama komisja skategoryzowała zremasterowanego pierwszego Quake’a, który został potem oficjalnie zapowiedziany na QuakeConie w 2021 roku.
Tegoroczny QuakeCon zaplanowano na 10-13 sierpnia, więc to właśnie w tych dniach należy wyczekiwać ogłoszeń na temat kolejnej gry. Pierwszy Quake w zremasterowanej wersji otrzymał nowe elementy rozgrywki, wsparcie dla ekranów panoramicznych, dodatkowe ustawienia grafiki związane z rozdzielczością 4K oraz wiele innych funkcji poprawiających wygląd, których oczekiwalibyśmy po grach wydawanych w XXI wieku. W tym samym roku, konkretnie w październiku, pojawiła się wersja dedykowana konsolom najnowszej generacji, dzięki którym grę można było nie tylko odpalić na nowych urządzeniach, ale też w 120 klatkach na sekundę.
Podobnego zestawu nowych możliwości możemy spodziewać się po remasterze Quake 2, może z tą różnicą, że zapewne wersje na nowe konsole zostaną zapowiedziane od razu - wstrzymywanie się z tą decyzją w aktualnych warunkach nie miałoby po prostu sensu.
Quake 2 to kultowa, wydana pierwotnie w 1997 roku, kontynuacja dzieła id Software, które na lata zdefiniowało jak powinny wyglądać ówczesne strzelanki z perspektywy pierwszej osoby. W sequelu zastosowano nowy silnik - idTech 2 - który pozwalał na bardzo rozległe modowanie gry,a do tego był na tyle elastyczny, że do dzisiaj powstają różne usprawnienia dla Q2, jak chociażby wsparcie dla dynamicznego oświetlenia i technologii RTX. Tym razem - o ile informacje o remasterze się potwierdzą - możemy oczekiwać natywnego wsparcia dla tej technologii.