Pudełkowy Battlefield 5 sprzedaje się dużo gorzej niż Battlefield 1

​Battlefield 5 zadebiutował oficjalnie tydzień temu, 20 listopada. Otrzymaliśmy pierwsze wyniki sprzedaży, pochodzące z Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że rezultaty nie napawają optymizmem - wersje pudełkowe sprzedały się znacznie gorzej niż było dwa lata temu w przypadku Battlefield 1.

Spójrzmy na szczegóły. Najnowsze notowanie firmy Chart-Track obejmuje cały ubiegły tydzień, podczas którego Battlefield 5 miał pięć dni na wypracowanie wyniku. W październiku 2016 roku, podczas premiery Battlefield 1, tytuł ten miał tylko trzy dni, lecz i tak sprzedał się o ponad 50 procent lepiej.

Jak zawsze w przypadku brytyjskiego zestawienia sprzedaży, nie brakuje pewnych kruczków, które sprawiają, że takie zestawienie - choć niepokojące - nie jest do końca sprawiedliwe. Co najważniejsze, nie uwzględniono sprzedaży cyfrowej, która z roku na rok stanowi coraz większy wycinek "tortu" na całym świecie.

Reklama

Szczególnie widoczne jest to w przypadku produkcji stawiających na sieciową rozrywkę, jak właśnie seria Battlefield. Gracze chcą przystąpić do zabawy jak najwcześniej, co gwarantuje właśnie zakup wersji cyfrowej, którą można pobrać wcześniej, by w dniu debiutu wkroczyć do akcji bez minuty zwłoki.

Idąc dalej, w tym roku Electronic Arts postawiło na sporo kontrowersyjnych edycji specjalnych dostępnych wyłącznie przez internet. Posiadacze droższego wydania Deluxe Edition mogli grać już od 15 listopada, pięć dni przed "oficjalną" premierą dla graczy kupujących standardowe wydania.

Jeszcze wcześniej bawić mogli się abonenci usługi Origin Access Premier. Takie promowanie wersji cyfrowych jest oczywistym krokiem dla każdego wydawcy - nie trzeba przecież dzielić się przychodami ze sklepami. Trudno, jeśli jednocześnie sprawa to, że posiadacze wersji fizycznych na dobrą sprawę przystępują do zabawy ostatni.

Trudno więc jednoznacznie określić, jak bardzo sprzedaż Battlefield 5 odstaje od Battlefield 1. Jeśli jednak zainteresowanie pudełkami było aż o połowę mniejsze, to chyba trudno oczekiwać, że wersje cyfrowe pokryją aż tak dużą rozbieżność, wynoszącą ponad 50 procent.

Poniżej dziesięć najlepiej sprzedających się gier pudełkowych w Wielkiej Brytanii w okresie 28 - 24 listopada. Spore zamieszanie wywołał "Czarny Piątek", który wyniósł FIFA 19 na pierwsze miejsce:

  1. FIFA 19
  2. Call of Duty: Black Ops 4
  3. Red Dead Redemption 2
  4. Battlefield 5
  5. Forza Horizon 4
  6. Spider-Man
  7. Fallout 76
  8. Pokémon: Let's Go Pikachu
  9. Spyro Reignited Trilogy
  10. Mario Kart 8 Deluxe
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Battlefield 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy