PUBG Mobile kontynuuje swoją dominację na rynku gier mobilnych
Gry mobilne z roku na rok stają się coraz większe. Razem z regularnymi aktualizacjami, różnorodną zawartością oraz rosnącą popularnością, w górę idą również dochody. Pod tym względem na rynku gier mobilnych króluje PUBG Mobile.
Według statystyk z Sensor Tower w styczniu tego roku użytkownicy PUBG Mobile zostawili w grze 176 milionów dolarów. Przewaga nad 151 milionami Honor of Kings nie jest może gigantyczna, ale wciąż jest to piąty miesiąc z rzędu, kiedy PUBG Mobile utrzymuje się na pierwszym miejscu pod względem zarobków na rynku gier mobilnych.
Co nawet ważniejsze, w styczniu 2019 roku PUBG Mobile zarobił cztery razy mniej, a od września zeszłego roku zaliczył wzrost aż o 540 procent. Fakt, że gra znalazła się na piątym miejscu pod względem liczby ściągnięć w styczniu pokazuje również, w jakim tempie rozwija się jej społeczność. Niedawno minęły dwa lata od premiery, a Tencent wciąż zdaje się nie zatrzymywać.
Jednym z głównych powodów tego sukcesu, co również potwierdzają te same statystyki, jest oczywiście popularność PUBG Mobile w Chinach. Stamtąd bierze się mniej więcej połowa zarobków mobilnego hitu.
Podobnie jak oryginalny PlayerUnknown’s Battlegrounds, gra na smartfony doskonale przyjęła się na wschodnim rynku, co gwarantuje im bardzo imponujące przychody. Biorąc pod uwagę regularność aktualizacji oraz zainteresowanie społeczności, upadku PUBG Mobile prędko raczej się nie doczekamy.