PS5. Sony utrzymuje strategię i stawia na mocne gry fabularne
W najnowszym wywiadzie szef Sony Worldwide Studios. Herman Hulst przyznał, że w przypadku PS5 studio zamierza stawiać na spektakularne gry z naciskiem na fabułę oraz postaci.
Sony markę PlayStation zbudowało nie tylko dzięki jakości samych konsol, ale także dostarczanych na nie gier, których na próżno szukać wśród innych platform sprzętowych. I to właśnie dzięki tej polityce w opinii fanów japońskie przedsiębiorstwo od wielu lat wygrywa w branży gier wideo z odwiecznym rywalem w postaci Microsoftu. Podczas gdy gigant z Redmond poczynił już pewne kroki inwestując w nowe studia, które będą tworzyły ekskluzywne produkcje dostępne na Xbox Scarlett, Japończycy również przygotowują się na nadchodzącą generację konsol i nie zamierzają schodzić ze sprawdzonej ścieżki.
Co ciekawe deweloperzy nie chcą nastawiać się tylko na popularne w dzisiejszych czasach tytuły nastawione głównie na rozgrywkę sieciową, a skupić się na grach fabularnych i potwierdzają to niejako słowa nowego szefa Sony Worldwide Studios. Herman Hulst zaznaczył, że dla jego studia kluczowe są produkcje kładące nacisk na spektakularne historie, zaś przytoczona strategia nie ulegnie zmianie w przyszłości. Hulst w rozmowie z serwisem GamesIndustry powiedział, że dowodzona przez niego ekipa jest przyzwyczajona do gier z naciskiem na fabułę oraz interesujące postaci i nadal będą to robić, ponieważ to uwielbiają.
Sternik Sony Worldwide Studios zaznaczył jednak, że studio chce współpracować z kolejną generacją twórców, którzy zajęliby się opracowaniem zupełnie nowych, a także zróżnicowanych propozycji dla następnego pokolenia graczy. Cóż fajnie, że w dobie powszechnego dostępu do internetu oraz produkcji multiplayer są jeszcze ludzie chcący tworzyć nastawione na pojedynczą rozgrywkę gry. Warto podkreślić, że Herman Hulst do niedawna kierował holenderskim Guerilla Games znanym ze stworzenia serii Killzone z kolei od poprzedniego miesiąca kieruje należącym do Sony studiem.
W związku z tym Holender w wywiadzie odniósł się też do pracy w poprzedniej firmie. Stwierdził, iż dla ekipy znanej z mrocznego Killzone wyzwaniem było opracowanie Horizon Zero Dawn emanującego pięknym otwartym światem oraz emocjonalną fabułą. Nagły zwrot wymagał wprowadzenia odpowiednich zmian w samych strukturach załogi. Nowy menedżer zastąpił w Sony Worldwide Studios Shawna Laydena.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl