Przyszłość rehabilitacji: Czy wirtualne zwierzęta mogą wspomagać terapię?
Zwiększenie zaangażowania pacjentów w ćwiczenia fizyczne i logopedyczne przez aktywności wykonywane z wirtualnymi zwierzakami to cel Niantic. Znany producent gier i aplikacji mobilnych ogłosił partnerstwo z Augment Therapy, podmiotem zajmującym się cyfrową opieką zdrowotną. Firmy pracują aktualnie nad prototypami doświadczeń rehabilitacyjnych, inspirowanymi grą Peridot.
Celem współpracy Niantic i Agment Therapy jest stworzenie nowych, inspirowanych grą Peridot, doświadczeń rehabilitacyjnych dla dzieci i seniorów. Doty, wirtualne zwierzaki Niantic, zyskały ogromną popularność wśród graczy na całym świecie. Teraz, dzięki nowemu partnerstwu, mogą również odegrać pozytywną rolę w procesie rehabilitacji. Nowe doświadczenia terapeutyczne wykorzystają model AR, aby zachęcić pacjentów do wykonywania różnorodnych ćwiczeń fizycznych, opartych na poleceniach znanych z gry, takich jak rzucanie piłki Dotowi, szczotkowanie go czy chodzenie.
Augment Therapy w zeszłym roku opublikował wyniki badań, z których wynika, że uczniowie wykazywali większe zaangażowanie w sesje z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej w porównaniu ze standardową terapią fizyczną w szkole. Co więcej, byli oni bardziej podekscytowani ćwiczeniami, ale jednocześnie skupieni podczas sesji. Obszary leczenia i interwencji ujęte w badaniu, obejmowały koordynację, równowagę, siłę, planowanie motoryczne i motorykę sensoryczną.
To nie pierwsze działanie twórców gry w kwestii zdrowia. Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego Peridot wprowadził "Pause with Peridot", nowe doświadczenie internetowe skupione wokół ćwiczeń oddechowych, które docelowo może stać się rodzajem dziennika dobrego samopoczucia.
Niantic i Augment Therapy planują prowadzić badania, aby ocenić skuteczność nowych rozwiązań. Wyniki badań pozwolą na dalszy ich rozwój i udoskonalenie.