Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Projektant Civilization V tworzy grę o podbijaniu Rzymu

​Po siedmiu latach prac, projektant cenionego Civilization V - Jon Shafer - ujawnił w końcu datę debiutu swojego nowego projektu, zatytułowanego At the Gates. Jon Shafer's At the Gates - tak brzmi pełna nazwa - opowie o podbijaniu Imperium Rzymskiego. Premiera 23 stycznia, tylko na PC.

Wielu użytkowników serwisu Kickstarter odetchnie więc z ulgą. To właśnie w tym serwisie społecznościowego finansowania zebrano pierwsze 106 tysięcy dolarów na prace. To było jednak bardzo, bardzo dawno - w zamierzchłej przeszłości pierwszego kwartału 2013 roku.

Reklama

W At the Gates wcielimy się w początkującego przywódcę plemiona barbarzyńców. Naszym zadaniem - czy też przeznaczeniem - jest zbieraniu surowców, rozbudowa osiedli, konstrukcja potężnej ekonomii oraz wojska, a następnie podbicie resztek Imperium Rzymskiego i zaprowadzenie nowego porządku w Europie.

Jeśli mowa o rozgrywce, to produkcja przypomina oczywiście serię Civilization V - jakże by inaczej. Ciekawostką jest oprawa graficzna przypominająca nieco pastelowy obraz - coś, co Firafix wprowadziło także w Civilization VI. Kto był pierwszy? Wydaje się, że właśnie Jon Shafer, choć w jego przypadku chodziło zapewne o zmniejszenie kosztów.

Droga do roli lidera barbarzyńców nie będzie prosta. Na naszej drodze staną bowiem nie tylko dobrze wyposażone i wytrenowane armie rzymskie, ale także inne plemiona oraz - co interesujące - ostre zimy. Cała mapa będzie zmieniała się wraz z porami roku, co gruntownie zmodyfikuje wyzwanie.

Rwące rzeki zimą staną się prostą do przeprawy autostradą, co pozwoli dużo łatwiej przeprowadzić ataki - także naszym przeciwnikom. Istotne będzie też zebranie wystarczających zasobów podczas lata i jesieni, by następnie przetrwać miesiące, gdy ziemia skryta będzie pod śniegiem.

Zabraknie oczywiście wyboru cywilizacji do prowadzenia, ale te zastąpiono różnymi plemionami barbarzyńców. Każde ma własne ambicje, charakterystykę oraz cechy specjalne. "Rewolucyjnym" rozwiązaniem ma być także system podpowiedzi, znacznie ułatwiający zabawę nowym graczom.

Dowiedz się więcej na temat: Jon Shafer's At the Gates

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje