Projekt Elisium – ambitny RPG w świecie Gothica

​Polscy deweloperzy tworzą serwery do gry w popularnego Gothica online. Prace są coraz bliższe finalizacji. Chcesz się znowu zanurzyć w świecie Bezimiennego, ale produkcje Piranha Bytes znasz już na pamięć? Znów będzie ku temu okazja.

W Polsce seria Gothic pomimo upływu lat cieszy się niezwykłą popularnością. Fani stale tworzą mody ulepszające rozgrywkę oraz dodające nowe lokacje i linie fabularne. Kultowego statusu doczekały się jedynie dwie pierwsze części cyklu. Gracze byli bardzo rozczarowani późniejszymi przygodami Bezimiennego. Dlatego też ogromny projekt Dzieje Khorinis nie uznaje późniejszych odsłon za kanoniczne i deweloperzy tworzą swoją grę, jakby ich nie było. Twórcy Elisium pracują nad serwerem do gry wieloosobowej w Gothic II: Noc Kruka.

"Niezliczone zastępy wojowników-orków rozpoczęły swój szturm na Królestwo Myrtany. Wszystkim dobrze znany kontynent z dnia na dzień pochłonięty został widmem wojny. Terroryzowane mieszczaństwo poczęło szukać nowego schronienia, z dala od orkowych toporów i palonych chat. Większość obrała za cel Wschodni, bądź Południowy Archipelag - tamtejsze słoneczne krainy owiane były wieloma opowieściami, które często stawiały je w dobrym świetle, jako sposób na ucieczkę od owego konfliktu" - głosi notka fabularna z oficjalnego forum projektu.

Reklama

Elisium będzie działało na platformie Gothic 2 Online i zaoferuje graczom całkowicie nową historię, nowe lokacje oraz rozbudowany system fabularny. Akcja przeniesie nas na wyspę Archolos do miasta Wiltmark. Stołeczna metropolia przeżywa prawdziwy kryzys, spowodowany falą uchodźców z Królestwa Myrthany. Na kontynencie trwa wojna między orkami a siłami króla Rhobara. Drastyczny wzrost liczby mieszkańców ma niekorzystny wpływ na gospodarkę miasta, a dotychczas świetnie rozwijający się Wiltmark, zaczyna podupadać. W opanowaniu sytuacji nie pomagają najazdy asasynów oraz ataki nieumarłych.

Początkowy wybór, jaki jest postawiony przed graczem, zmusza go do decyzji, czy chce rozpocząć rozgrywkę jako miejscowy, czy jako uchodźca. Następnie będziemy musieli zdecydować, jakiej pracy się podejmiemy. Gra stawia na silną kooperację gdyż do wyprodukowania miecza potrzebna będzie współpraca górnika, myśliwego i kowala, a nawet i handlarza, który rozprowadzi towar.

Twórcy oddadzą graczom do dyspozycji trzy duże lokacje - wspomniany wcześniej Wiltmark, siedzibę asasynów Ankarę oraz twierdzę Undabar, w której doszło do okropieństw i została całkowicie opanowana przez nieumarłych. Nad rozgrywką ma trzymać pieczę Mistrz Gry, który w miarę rozwoju społeczności ma odblokowywać nowe lokacje.

Gra, aby sprawnie działać, będzie potrzebowała sporej ilości graczy. Twórcy Elisium mogą na was liczyć? Jaką profesję byście wybrali? Odpowiedzią podzielcie się w komentarzach.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy