Producent napojów wspomniał o Cyberpunku w reklamie?
Premiera Cyberpunka 2077 pod koniec ubiegłego roku odbiła się echem na całym świecie. Mówiono o niej nie tylko w branżowych mediach, ale także tych mainstreamowych. Niespodziewanie ten wątek poruszył producent polskich oranżad w swojej kampanii reklamowej.
To, że gry wideo wchodzą coraz bardziej do świadomości przeciętnego "zjadacza chleba" nie jest niczym specjalnie dziwnym ani odkrywczym. Branża gier zdobywa z miesiąca na miesiąc coraz większą popularność. W społeczeństwie również coraz więcej osób jest świadomych, jak wielka jest to gałąź przemysłu rozrywkowego. Cyberpunk świadczy o tym zjawisku najlepiej.
Wywiady na temat premiery polskiej gry ukazywały się w takich mediach jak Polsat News, Radio RMF FM czy TVN 24. Jeszcze kilka lat temu, taki stan rzeczy, który był nie do pomyślenia, dziś staje się standardem. Również sama kampania marketingowa gry była bardzo ofensywna. Logotyp tytułu widniał w wielu sieciach marketów, galeriach handlowych czy innych tłumnie odwiedzanych przez społeczeństwo miejscach.
Niestety projekt polskiego studia CD Projekt RED był omawiany także z mniej chlubnych przyczyn. Po premierze okazało się, że zawiera on sporo usterek, które powodują, że Cyberpunk dla wielu był niegrywalny. Nie przeszkodziło to jednak producentowi oranżad Hellena do tego, by Cyberpunk uznać za powód do wielkiej dumy w swojej reklamie, choć nie wprost.
Twarzą reklam znanych napojów jest od lat popularny showman Kuba Wojewódzki. Również i tym razem wystąpił w spocie. Wspomniał on między innymi o sukcesie polskich skoczków narciarskich na mistrzostwach świata oraz o... "bestsellerowej grze komputerowej". Wojewódzki wspomina, że właśnie do tego zdolni są Polacy.
Trudno nie skojarzyć tego fragmentu właśnie z Cyberpunkiem, który sprzedał się na całym świecie w kilkumilionowym nakładzie jeszcze przed premierą. Taka delikatna "zaczepka" ze strony twórców reklamy może być pocieszeniem dla warszawskiego studia po kłopotach w ostatnich miesiącach.