Pracownicy Valve chcieliby stworzyć nową odsłonę Half-Life

​Interaktywna "księga" prac nad Half-Life: Alyx zawiera sekcję na temat przyszłości tej zasłużonej serii. Okazuje się tutaj, że deweloperzy z Valve bardzo chcieliby wyprodukować kolejną, pełnoprawną odsłonę - już nie tylko na sprzęt VR. Kwestią otwartą pozostaje, czy studio zdecyduje się na taki krok.

"W prywatnych rozmowach większość zespołu ma nadzieję, że następnym wielkim projektem będzie właśnie Half-Life na pełną skalę, budowany nie z myślą o sprzęcie rzeczywistości wirtualnej, ale dostępny na wszystkich tradycyjnych platformach" - napisał autor projektu, Geoff Keighley.

Jak dodaje popularny dziennikarz, te same osoby mają jednak obawy, czy Valve byłoby skłonne zainwestować czas i pieniądze w tak duży projekt. Firma słynie z faktu, że jej pracownicy mogą samodzielnie wybierać projekty, nad którymi pracują, ale najwyraźniej decyzje i tak płyną z góry.

Reklama

"Nie boimy się już Half-Life" - zapewnia projektant Phil Co w rozmowie z Keighleyem. "Przejście z Half-Life: Alyx do następnego wielkiego projektu, który będzie jeszcze większy, jest całkiem ekscytujące" - dodaje projektant i programista Tejeev Kohli. A więc może decyzję już podjęto?

Valve w ostatnich latach zainwestowało masę pieniędzy w rynek rzeczywistości wirtualnej, a Half-Life: Alyx okazało się być sporym sukcesem i przełożyło się podobno na milion sprzedanych urządzeń VR. Nie będzie więc zapewne większą niespodzianką, jeśli następna gra ponownie postawi na VR.

Gdzie indziej w "księdze" Keighleya dowiadujemy się, że Valve na przestrzeni lat skasowało projekt, który miały być Half-Life 3, powstający krótko w latach 2013-2014. Co interesujące, twórcy mieli stawiać na proceduralne tworzenie poziomów, by zapewnić produkcji dużo większą żywotność.

Prace przerwano, ponieważ silnik Source 2 nie był jeszcze gotowy. W późniejszych latach anulowano także kilka innych projektów VR w uniwersum Half-Life. Dość powiedzieć, że w okresie pomiędzy premierami Episodw 2 i Half-Life: Alyx skasowano aż pięć przeróżnych podejść do tego świata.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Half-Life
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama