Prace nad remake’iem pierwszej odsłony System Shock wstrzymane

Studio Nightdive poinformowało o zawieszeniu prac nad remake’iem pierwszej odsłony cyklu System Shock. Powodem jest "zagubienie" pierwotnej drogi.

Projekt zapowiedziano w marcu 2016 roku, a kilka miesięcy później - w czerwcu - w serwisie Kickstarter uruchomiono zbiórkę pieniędzy na realizację produkcji. Akcja zakończyła się dużym sukcesem, ponieważ zebrano 1,3 miliona dolarów, podczas gdy autorzy chcieli zgromadzić 900 tysięcy dolarów.

Gra miała gruntownie odświeżać oprawę graficzną wydanej w 1994 roku produkcji. Zamierzano także zmodyfikować sterowanie, aby było dostosowane do współczesnych standardów. Podkreślano jednak, że fundamenty rozgrywki pozostaną  nietknięte.

Reklama

Najwyraźniej nie wszystko poszło jednak zgodnie z planem. We wpisie opublikowanym na stronie gry w serwisie Kickstarter dyrektor generalny studia Nightdive - Stephen Kick - poinformował o wstrzymaniu prac nad grą. Tłumaczy, że twórcy przestali być wierni pierwotnej koncepcji.

"Być może odnieśliśmy zbyt duży sukces. Może przestaliśmy być skupieni. Wizja zaczęła się zmieniać. Zrezygnowaliśmy ze stworzenia remastera na rzecz zupełnie nowej produkcji. Zmieniliśmy silnik z Unity na Unreal - to wybór, którego nie żałujemy, bo okazał się dla nas korzystny. Wraz z modyfikacją, zaczęliśmy projektować więcej elementów, ale odchodząc od podstawowych założeń oryginału - tłumaczy.

"Nasza wizja się rozwijała i zespół zmieniał, a wraz z tym skala tego co robiliśmy oraz budżet gry. A im bardziej budżet rósł, zaczęliśmy prowadzić długą serię rozmów z potencjalnymi wydawcami. Im więcej pracowaliśmy nad tytułem, więcej chcieliśmy dokonać, ale bardziej odsuwaliśmy się od pierwotnego konceptu, dzięki któremu System Shock był tak wspaniały" - wyjaśnia.

"Ostateczna odpowiedzialność za podejmowane decyzje spoczywa na mnie. Jako dyrektor generalny i założyciel studia Nightdive, firmy, która powstała z myślą o odświeżeniu marki System Shock, pozwoliłem, by sprawy wymknęły się spod kontroli. Mogę powiedzieć wam, że zrobiłem to kierowany dobrymi pobudkami, że byłem całkowicie oddany przygotowaniu świetnej gry, ale stało się dla mnie jasne, że obraliśmy niewłaściwy kierunek, że odwróciliśmy się od ludzi, którzy umożliwili zrealizowanie produkcji, naszych darczyńców" - dodaje.

"Dalsze prace wstrzymałem, byśmy mogli ocenić naszą koncepcje, co pozwoli wrócić do pierwotnej wizji. Bierzemy sobie przerwę, ale NIE ZAKAŃCZAMY projektu. Proszę, przyjmijcie moje osobiste zapewnienia, że wrócimy silniejsi niż kiedykolwiek. System Shock zostanie ukończony, a wszystkie nasze obietnice spełnione" - podsumowuje Kick.

Trudno na razie powiedzieć, kiedy twórcy wznowią rozwój gry. Początkowo tytuł miał ukazać się w ubiegłym roku. Produkcja powstawała z myślą o PC, Xbox One i PlayStation 4.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: System Shock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama