Produkowane w Polsce gry komputerowe podbijają w ostatnich latach świat i stają się tematem artykułów w międzynarodowych mediach. Powstanie Warszawskie, którego 75. rocznica wybuchu obchodzona będzie 1 sierpnia 2019 r., zostało od czasu ogłoszenia gry wspomniane w ponad 370 publikacjach na całym świecie, w tym tak znaczących mediach jak: Sueddeutsche Zeitung, GAMESPOT czy IGN. Wszystko to za sprawą gry WARSAW, która została przetestowana i opisana przez kluczowe zagraniczne media, każdorazowo komunikując kontekst wydarzenia - Powstania Warszawskiego.
WARSAW jest polską grą komputerową z gatunku taktyczny RPG, której premiera na komputery PC planowana jest na 4 września, a później także na konsole. Nad WARSAW pracuje warszawskie studio deweloperskie Pixelated Milk, na zlecenie firmy Gaming Company, odpowiedzialnej za koncepcję i promocję tytułu.
WARSAW wzbudziła duże zainteresowanie poza granicami Polski - do tej pory napisało o niej ponad 350 serwisów internetowych w Azji, Europie i obu Amerykach zajmujących się głównie gamingiem oraz kulturą popularną, w tym również serwisy o zasięgu globalnym, jak amerykańskie Gamespot.com, IGN czy Kotaku. Ponieważ większość zachodnich odbiorców nie słyszało o Powstaniu Warszawskim, tego rodzaju publikacje popularyzują wiedzę na jego temat, zanim jeszcze zrobi to sama gra. Zachodni dziennikarze pisząc o WARSAW często wyjaśniają czytelnikom czym było Powstanie, jakie strony weszły ze sobą w konflikt, o co walczyły. Jeden z największych portali internetowych na świecie poświęconych popkulturze - IGN.com - pisze w swojej publikacji:
Brytyjski serwis PCGamesN komentuje:
O WARSAW wspominają nie tylko media zajmujące się rozrywką elektroniczną i popkulturą ale również media ogólnoinformacyjne. Sueddeutsche Zeitung, jeden z najważniejszych dzienników niemieckich, w swojej publikacji o grach konfrontujących niemieckich graczy z wizerunkiem swastyki (co przez lata było w tym kraju zakazane) mówi m.in. o WARSAW jako grze, poważnie podchodzącej do realiów historycznych, w których jest osadzona:
WARSAW toczy się przez 63 dni Powstania Warszawskiego w okupowanej Warszawie - rolą gracza jest przeprowadzenie bohaterów przez całe jego trwanie. W grze pojawią się realne lokacje i wydarzenia z Powstania Warszawskiego. Bohaterowie nie są konkretnymi postaciami historycznymi, ale stanowią połączenie cech i losów postaci biorących udział w Powstaniu - opisują ich osobowość oraz przeżycia. Jest to jedna z nielicznych gier w ogóle podejmujących temat Powstania Warszawskiego i pierwsza w swoim gatunku (taktyczny RPG z elementami strategii). WARSAW w żadnym momencie nie ocenia Powstania Warszawskiego, pokazuje jednak wydarzenia, które miały miejsce jego w trakcie i stara się zachować wierność realiom historycznym. Gra konsultowana była z gronem historyków specjalizującym się w tematyce drugiej wojny światowej i Powstania.