Na kilka godzin przed zakończeniem, społecznościowa zbiórka pieniędzy na rzecz reedycji Puszki Pandory przekroczyła zakładany pułap 100 tysięcy złotych. Tym samym "pierwsza polska gra komputerowa" doczeka się nowego wydania, idealnego na świętowanie 35-lecia powstania tytułu.
Oczywiście projekt finansowany był w pełni już wcześniej, na poziomie 45 tysięcy złotych. Przebicie jednak pułapu 100 tys. oznacza przygotowanie dużo bogatszego zestawu kolekcjonerskiego, który można jeszcze zamawiać, w cenie 80 zł. Wewnątrz znajdziemy aż dwie wersje klasycznej produkcji.
Pierwsza będzie absolutnie kolekcjonerska, jako egzemplarz numerowany, wraz ze specjalnym opakowaniem i dodatkami, w wersji kasetowej ZX Spectrum 48k, uzupełnionym o intro i outro. Do tego - dla nieco przystępniejszego grania - także odsłona PC, działające we współczesnej emulacji.
W zestawie znajdą się także dwie wysokiej jakości naklejki na laptopa z wizerunkiem Kopalnego i Naczelnego, stworzona od podstaw mapa gry z instrukcją w formacie A3, a także wydrukowane opowiadanie Marka Baranieckiego "Głowa Kasandry", które było inspiracją dla fabuły projektu.
Do tego wydrukowane felietony Marcina Borkowskiego, napisane na przestrzeni 6 lat do magazynu Pixel, dostęp do archiwalnych wydań magazynu Pixel (numery 1 - 65, PDF) o wartości 643,50 zł, specjalne wydanie magazynu Bajtek AD 2016, a także imię i nazwisko w podziękowaniach.
Puszka Pandory to tekstowa gra przygodowa z 1986 roku, autorstwa właśnie Marcina Borkowskiego. Gracz wciela się w agenta specjalnego, który musi zniszczyć system rakietowy na tajemniczej wyspie, korzystając z wpisywanych komend. Tytuł powstał pierwotnie jako eksperyment na ZX Spectrum.
Gra szybko zyskała jednak na popularności, między innymi dzięki recenzji zamieszczonej w magazynie Bajtek. W 2012 wydano już jedną wersję kolekcjonerską, a w 2018 roku oryginalny egzemplarz z 1986 r. został sprzedany na aukcji za 3306 zł. Teraz czas więc na kolejne podejście do zasłużonego klasyka.