Powróci legendarne Master of Magic
Firma Slitherine poinformowała, że zakupiła od Atari prawa wydawnicze do gry Master of Magic z 1994 roku, która stała się jednym z filarów gatunku produkcji strategicznych. Pomimo tego, nigdy nie doczekała się oficjalnej kontynuacji. Jak można się domyślać, to ulegnie zmianie w przyszłości.
Master of Magic od studia Simtex oraz firmy wydawniczej MicroProse ukazało się w 1994 roku, wyłącznie na MS-DOS. Wcielamy się w czarodzieja, który stara się przejąć kontrolę nad dwoma połączonymi światami. Zaczynamy od małego osiedla, powoli przekształcając je w imperium magii.
Każdy start kampanii oznacza losowe wygenerowanie nowego świata do podbicia. Kontrolujemy oczywiście kilka charakterystyk, takich jak rozmiar, siła magii, poziom trudności i tak dalej. Następnie wybieramy czary startowe naszego bohatera, a także jego podstawowy wygląd oraz rasę miasta.
Następnie wkraczamy do akcji. Produkcja stawia na interesujące połączenie eksploracji otwartego świata i budowy miast z taktyczną walką. Twórcy wzorowali się zapewne na Civilization, ale dodali sporo ciekawostek, przywodzących na myśl choćby popularne Heroes of Might and Magic.
Najbliższym duchowym następcą Master of Magic wydaje się być cykl Age of Wonders, który - co interesujące - dokładnie 6 sierpnia także doczekał się wskrzeszenia, za pośrednictwem udanego Age of Wonders: Planetfall, łączącego właśnie Civilization z dużo bardziej rozbudowaną, taktyczną walką.
Można spodziewać się, że na takie założenia postawi właśnie także kolejne Master of Magic. "Nie możemy doczekać się pracy nad tą szalenie popularną serią" - napisał Iain McNeil ze Slitherine. Menedżer zapomniał najwyraźniej, że jedna gra nie jest serią, a jej popularność nieco przygasła.
Wspomniana firma w ostatnim okresie przejęła także inne klasyczne licencje, pozyskując także równie klasyczne Panzer Corps, Close Combat oraz Fantasy General. Wszystkie te znane marki doczekają się w dalszej i bliższej przyszłości nowych odsłon oraz wydań.